söndag 27 juni 2010

"Predikanten" av Camilla Läckberg

Genre: KriminalromanAntal sidor: 317
Originaltitel: -
Översättare: -
Serie: Fjällbackaserien 2
Utgivningsår: (första) 2007 (min) 2007
Förlag: FORUM







Baksidetext
En liten pojke hittar en död kvinna i Kungsklyftan i Fjällbacka. Patrik Hedström och hans kollegor på Tanumshede polisstation ställs inför ett svårlöst mysterium. Vad har liket för koppling till de två flickor som försvann från trakten för snart tjugofem år sedan? Sanningen visar sig vara grymmare än de någnsin kunnat ana...

Min kommentar
Jag måste ha sett den här när den gick på TV, för jag hade väldigt tydliga bilder i huvudet när jag läste. Tyvärr gjorde det boken sämre, men lysande var det inte ändå. Helt OK och ganska så förutsägbar, men jag gillar verkligen persongalleriet. Där finns alla sorter och igenkänningsfaktorn är hög.

Jag ger boken 3.5.

Boken kan köpas på AdLibris, Bokia och Bokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar