lördag 25 september 2010

"Svart cirkel" av Jonas Moström

Genre: Kriminalroman
Antal sidor: 335
Originaltitel: -
Översättare: -
Serie: Axberg och Jensen 2
Utgivningsår: (första) 2006 (min) 2007
Förlag: Pocketförlaget



Baksidetext
Rick Johnson, sångaren i ett av världens mest berömda band, påträffas död på sitt rum på hotell Knaust i Sundsvall. Kommissarie Jonas Axberg, som egentligen har nog med sina egna bekymmer, påbörjar en utredning som pekar på ett obehagligt förflutet hos rockstjärnan. Vad är det som nu, efter så många år, har hunnit ifatt Rick? Och varför fann polisen honom skjuten med en porrtidning, med namnet Eva skrivet på uppslaget? Det finns ett vittne, som kan ha sett mördarens ansikte. Problemet är bara att hon ligger i koma på Sundsvalls sjukhus...

Min kommentar
Den här var bättre än den första, det kanske beror på att man nu känner personerna lite bättre. Jag gillar verkligen Moströms sätt att skriva, det är kort och kärnfullt. Ibland blir det kanske lite ologiskt och smålöjligt, men så är ju livet självt. Däremot så börjar jag känna mig less på huvudpersonernas kärleksproblem, om de fortsätter i nästa bok så vet jag inte om jag orkar med det mer.

Jag ger den 4.0


Boken kan köpas på AdLibris, Bokia och Bokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar