torsdag 4 augusti 2011

Nya böcker del 2

När jag var på semester förra veckan i Hovs Hallar, gjorde vi lite utflykter. På en av dem åkte vi till ett "shoppingställe" som heter Gränslösa. I en av affärerna där hittade jag böcker. Så klart. Erbjudandet fyra pocket för 100 kronor var alltför svårt att stå emot, så de här fick följa med hem


Hur jag valde böckerna vet jag inte, det var nog mest magkänsla, omslag, antal sidor och författarna som bestämde.

Jean-Christophe Grangé, Douglas Kennedy och Mario Reading har jag aldrig läst något av. Nora Roberts har jag läst en bok av (Dolda rikedomar, 1998) och jag har egentligen inget direkt minne av den boken, men jag har sett att andra verkar vara väldigt förtjust i hennes böcker. Alltså ger jag henne en chans till.

En lite lustig grej är att när jag skulle lägga in de nya böckerna i mitt lilla program, så upptäckte jag att Grangé har skrivit boken som en av mina favoritfilmer bygger på, De blodröda floderna. Där ser man hur det kan bli, jag visste inte ens att filmen byggde på en bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar