måndag 5 september 2011

Tjugo snabba

Hittade dessa tjugo snabba hos enligt O.

Vem är du egentligen kära läsare? Några frågor, mest om böcker, men även om annat ibland bokrelaterat.
Gör 20 snabba val och tänk nu inte för mycket. Jag har fetat mina svar.

Morgonpigg eller nattuggla? Ingen tvekan här, har aldrig varit någon nattuggla.
Bibliotek eller bokhandel? Jag måste äga mina böcker...
Adlibris eller Bokus? Än så länge i alla fall.
Ljudbok eller e-bok? Pappersbok, klarar inte att lyssna på böcker, så av pest eller kolera får det bli e-bok.
Inbunden eller pocket? Vill helst ha inbundet, men om jag köper pocket får jag fler.
Vampyrer eller zombies? Ännu en pest eller kolera...
Camilla Läckberg eller Jan Guillou? Guillou skriver på tok för grabbigt för mig, oftast, och alla dessa beskrivningar av vapen av allehanda slag, pust.
En i taget eller slalomläsning? Har lätt för att tappa fokus, så en sak i taget.
Bokmärke eller hundöra? Hundöra! Inga ful ord här...
Chips eller choklad? Ostbågar är godast.
Biografier eller memoarer? Får nog välja biografier.
Skräck eller chicklit? Åh, vad jag önskar att jag kunde hitta en riktig skräckbok, det var längesedan.
Boken eller filmen? Har nog aldrig varit med om att filmen varit bättre.
Twitter eller Facebook? Nej, den här frågan kan jag inte svara på, jag vägrar båda.
Strindberg eller Heidenstam? Ett halvt ark papper, det är det enda jag säger.
Kokbok eller Bakbok? Gillar inte att baka, men däremot att laga mat.
Te eller kaffe? Nyttjar båda, men helst kaffe, med massor av mjölk i.
Rött eller vitt? Försöker lära mig att dricka rött, men det är svårt.
Boklördag eller Vi Läser? Ingetdera, men måste jag välja så är DN inget alternativ.
Man Booker Prize eller Augustpriset? Svårt.

2 kommentarer:

  1. Åh, älskar listor! Kommer ärligt stjäla både denna och den i inlägget innan :)

    SvaraRadera
  2. Tappar också fokus och borde läsa en bok i taget. Önskar också att jag varit i alla fall lite morgonpigg.

    SvaraRadera