fredag 16 december 2011

Grön brevpåse modell L mottagen

I onsdags låg det en liten brev-avi och väntade på mig när jag kom hem. Tyvärr hann jag inte hämta den på kvällen utan det fick vackert vänta till igår. Och inte hann jag skriva något inlägg då utan det fick vänta till i dag. Men här kommer det.

Det var en välfylld påse som hittade hem till mig och min hemliga bokvän hade läst på lite, det märktes. Tack så jättemycket!

Innehållet var följande:

Himlen i Bay City av Catherine Mavrikakis - En bok jag faktiskt aldrig hört talas om. Den ska tydligen handla om två systrar som flytt till USA från Förintelsen och deras önskan att börja på nytt. Den enas dotter är den enda som överlever när deras hus brinner upp och hon försöker lämna aska och damm bakom sig. Det låter som något jag kunde tycka om att läsa. Eftersom jag håller till på boktipset.se så kollade jag vad de trodde jag skulle sätta för betyg på den och det var 3.8, vilket ju är en riktigt bra bok.

Vintervålnader av Kate Mosse - Den här boken återfinns på min önskelista. Eller ja, inte nu längre, nu har jag ju den. Jag har aldrig läst något av Mosse, men jag råkade få med mig Kryptan från en bokhandel i somras. Vintervålnader är en spökhistoria som utspelar sig 1928. En engelsman som bilar runt i Frankrike blir överraskad av en snöstorm och hamnar i en by där han blir medbjuden till kvällens byfest. En spökhistoria? Vem kan stå emot det?

En läsdagbok - Det är ju lite kul det här. Jag har funderat ganska så länge nu om jag inte skulle skaffa mig en. Trots allt. Varje gång jag kommit in i en bokhandel så har jag letat, men inte hittat. Jag vill ju gärna se innan jag köper. Nu har jag en. Det här verkar vara en bra modell. Jag blev speciellt förtjust i de små fickorna längst bak.

Ett bokmärke - Med en älg på. Jättefin. Jag är av den bestämda uppfattningen att man aldrig kan ha för många bokmärken.

En film - Babel med bland annat Brad Pitt. Jag har visserligen sett den, men det var riktigt längesedan och jag tyckte mycket om den. Faktum är att den har legat på min önskelista ett par år. Den passar bra nu när det snart är julledigt.

Ostbågar - Alla ord är överflödiga. Men nu kan jag inte hitta den där påsen, förstår inte var den blev av.

Tablettaskar - Två Fruxo (yammi) och en med en Tomte på.

Julenisse - En skumtomte. Förhoppningsvis inte en skum tomte. Den var god.

Tack snälla hemliga bokvän. Nu ska jag bara försöka lista ut vem du är. Jag tror minsann att jag har en ganska god idé om vem du är...

4 kommentarer:

  1. Åh jag är så avundsjuk att jag inte hade tid att vara med. Minijulafton per post ^^

    SvaraRadera
  2. Jag är också grön av avund... Bor i fel land:(

    SvaraRadera
  3. Det här var första gången jag var med på ett hemligt bokbyte, men det blir definitivt inte sista. Riktigt kul att få en påse jul av någon man inte känner och inte har en aning om vad det innehåller :)

    Jag tycker uppriktigt synd om att som inte kan vara med för att de inte har rätt bostadsadress. Men det var ju tydligen någon i Norge som lånade sin kompis svenska adress för att kunna vara med.

    SvaraRadera
  4. Jag hade inte heller tid att vara med men jag önskar verkligen att jag hade haft det för det verkar superkul :) Nästa gång kanske :P :)

    SvaraRadera