lördag 9 juni 2012

Läsplanering juni 2012

Dags för planering för en ny månad. Juni innebär också en veckas semester, det gör att det blir lite svårare att gissa hur mycket jag hinner läsa, när jag inte pendlar varje dag. Eller så blir det ännu mer läst. De här böckerna hoppas jag hinna med i alla fall.

Frukta inte av Anne Holt. Fjärde delen om Inger Johanne Vik. De två första var riktigt bra, den tredje inte riktigt i samma klass så det ska bli spännande att se hur denna är. Hyllvärmare. Redan utläst.

Fyrmästarns dotter av Ann Rosman. Trots att jag "lovat" mig själv att inte påbörja någon ny serie innan i alla fall några av dem jag håller på med är utlästa så kommer det en del ett här. Både boktolva och hyllvärmare. Redan utläst.

Rymd utan stjärnor av Jonas Moström. Fjärde delen om Axberg och Jensen. De tre första har varit riktigt bra, men av någon anledning har jag nästan glömt bort att jag har ett par till i serien. Hyllvärmare. Bara några sidor kvar.

Sommarljus och sen kommer natten av Jón Kalman Stefánsson. Representerar Island i den nordiska läsutmaningen för juni månad.

Till offer åt Molok av Åsa Larsson. Senaste delen om Rebecka Martinsson. Som jag har väntat på denna.

Dödsmässa av Arne Dahl. Sjunde delen om A-gruppen. Så bra de är. Hyllvärmare.

Det fjärde offret av Mari Jungstedt. Nionde delen om Anders Knutas och hans kollegor på Gotland. Förhoppningsvis läses boken på Gotland.

7 kommentarer:

  1. Välplanerat! Jag (som inte pendlar) räknar med mer lästid när jag är ledig, och barnen är lediga (ingen läxläsning eller skjutsning...).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan bli mer läsning när jag är ledig, men det kan också bli mindre. Speciellt om vi reser bort, då brukar det finnas så mycket annat att göra, som att se sig omkring :)

      Radera
  2. Sv: Ja, stackars dig. :) Den första boken, Främlingen, tycker jag är bäst, men de andra böckerna är också väldigt bra. Den sista boken har jag, men jag har inte läst den än. Funderar på om jag ska läsa om hela serien först, för 6 gången tror jag :)

    SvaraRadera
  3. Vilken planering! Jag bara väljer det jag är sugen på för stunden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag upptäckte att detta fungerade bättre. Annars sitter jag bara och funderar på vad jag ska läsa härnäst så fort jag kommit halvvägs i en bok. Är nog inte så mycket "humörläsare" utan all läsning är avkoppling :)

      Radera
  4. Låter som om du har spännande böcker framför dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Än så länge har det varit riktigt bra :)

      Radera