måndag 20 augusti 2012

Åtta fakta/vanor om mig

Annika har utmanat mig. Nu ska jag skriva ett inlägg om åtta fakta/vanor om mig själv och sedan utmana fyra andra. Under tiden jag funderat på detta så fick jag en utmaning till, från Nilmas Bokylla.

Lätt. Kan man kanske tycka. Men nej, inte speciellt. Varken att hitta åtta fakta om mig själv eller att utmana fyra andra.

Detta är i alla fall reglerna:
Bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor och skriver in dessa regler. I slutet av inlägget skriver du 4 personer som du utmanar och skriver deras namn. Glöm inte att lämna en kommentar om utmaningen hos dem så att de vet att de har blivit utmanade och läser ditt blogginlägg.

1. Jag är en göteborgare, som (tyvärr) lever i exil. Flyttade till Skåne för 14 år sedan, men man kan möjligtvis ta flickan ur Göteborg, men aldrig Göteborg ur flickan.
2. Anledningen att jag flyttade till Skåne var han jag träffade på en IRC-chat, så tidigt som 1996.
3. Slutade röka för fem år sedan, efter att ha rökt i 30 år. Jag är mäkta stolt.
4. Jag har gått från humanist till ekonom till programmerare.
5. Ostbågar är min stora last här i livet.
6. Jag har tagit förarintyg för båt.
7. Jag älskar att resa och en gång tog jag mig till och med så långt som till Nya Zeeland.
8. Jag är morgonpigg till förbannelse, av födsel och ohejdad vana. Inte ens på helgerna sover jag längre än till max klockan sju, men oftast vaknar jag mycket tidigare.

De jag utmanar är boktok73, Lingonhjärta, Lotten och Eli. Jag hoppas ni inte fått den av några andra.

16 kommentarer:

  1. Kul fakta och grattis till rökstoppet :)

    SvaraRadera
  2. Kul! Jag ska fundera också återkomma :) Nya Zeeland vill jag också åka till någon gång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill gärna åka tillbaka till Nya Zeeland, men jag tror inte jag orkar göra den resan igen :)

      Radera
  3. Vilken rolig utmaning! Och vilken rolig fakta. Har ska nu funderas :D
    Grattis tillrokstoppet och vad roligt att du har batforarintyg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och jag är ju ändå nästan alltid ute och seglar :) Jag önskar bara att jag kunde få sätta fötterna på en segelbåt ibland.

      Radera
    2. Hahaha! Ja jag brukar vara ute och seglar jag med en hel del utan segelbåt. Skönt att du i alla fall har tillstånd till det ;)

      Radera
  4. Åh jag önskar jag var morgonpigg men jag är född nattmänniska!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle gärna vilja vara lite mindre morgonmänniska, det är inte kul att vakna halv sex på helgen :(

      Radera
  5. Jag vaknar också tidigt på helgerna, ibland tycker jag det är jobbigt men oftast tycker jag att det är skönt för man hinner ju så mycket då.

    Stort grattis till att du dumpade cigaretterna efter så många år. Själv kämpar jag med snuset varje dag, och hittills är det snuset som vinner den kampen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade tyckt om att vakna klockan sju på morgnarna, inte halv sex :)

      Sambon slutade faktiskt snusa några månader innan jag slutade röka. Det var några jobbiga dagar där i början, när han mest påminde om en knarkare på avtändning. Men det blev snabbt bättre. Hoppas du lyckas du också!

      Radera
  6. Kul att läsa. Jag är hopplös på morgnarna... Nu har jag svarat dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sambon tycker att jag är hopplös på morgnarna, fast tvärtom då :)

      Radera
  7. Kul! Skoj att få veta lite mer om alla bloggare. Ska försöka hitta på något att berätta om mig:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är faktiskt svårt att hitta åtta "löstagbara" fakta om sig själv. Men visst är det kul att läsa dem :)

      Radera
  8. Nu har jag svarat :)

    http://elilaserochskriver.wordpress.com/2012/08/22/8-faktavanor-om-mig/

    SvaraRadera