tisdag 7 augusti 2012

Topp tio inlägg som bäst beskriver mig som läsare/person


Veckans Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday) handlar om vem man är som läsare och person. Vilka tio inlägg beskriver mig bäst? Det här var faktiskt vansinnigt svårt även om jag nu gjorde det lite lätt för mig. Jag tog nämligen med massor av enkäter, men jag tyckte det var lite trist att bara ha med sådana så jag har valt ut tre recensioner (jag gillar inte att kalla dem för det, men kan inte komma på något bättre ord just nu) av böcker som jag verkligen tyckt om och som jag fortfarande tänker på.

1. Ett inlägg om programmet Book Collector, som hjälper mig att hålla ordning på alla böcker. Faktum är att jag inte vet hur jag skulle klara mig utan det.

2. Min läsplatta och jag börjar komma väldigt bra överens, men det dröjer nog innan jag ger upp pappersböcker.

3. Under kupolen av Stephen King är en bok som verkligen tog tag i mig och jag var så frustrerad när jag läste den att jag nästan blev rädd.

4. Favoritförfattare som jag gärna tjatar om i det oändliga kan man hitta här.

5. En riktigt lååååång enkät med 100 frågor om allt och inget.

6. Efter mycket funderande (vampyrer är inte min grej) så läste jag Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist och det enda jag ångrar är att jag inte läst den tidigare.

7. Ytterligare en enkät, denna handlar om ja tack, gärna/helst inte.

8. Här handlar det om mig och min läsning, så klart.

9. En annan bok som tog mig med storm var Jonas Gardells En komikers uppväxt.

10. Och ännu en enkät, om böcker som fått mig att känna olika känslor.

2 kommentarer:

  1. Flott innlegg! Nå kjenner jeg deg litt bedre ;) Ønsker deg en fin dag, hilsen Anette :)

    SvaraRadera