lördag 25 maj 2013

Läsplanering juni 2013

Min projektanställning skulle egentligen slutat sista maj, men för en vecka sedan fick jag veta att jag får vara kvar till midsommar (ett uppdrag som skulle vara en månad har nu blivit sju, men jag klagar inte) så jag får skära ner lite i planeringen. Jag har eventuellt tagit i i underkant med böckerna, men hellre det.

Dataterror av Dean Koontz. En riktigt gammal Koontz, som jag hittat på antikvariat. Hyllvärmare.

Bödeln Frälsaren Observatören av Catrine Tollström. Reality-TV (dokusåpa för mig) som går fel. Onekligen potential. Rec ex.

Blodets meridian av Cormac McCarthy. En Western? Jag vet inte, men det verkar vara cowboys och indianer inblandade. Hyllvärmare. Boktolva.

Den femte årstiden av Mons Kallentoft. Femte delen om Malin Fors. Hyllvärmare.

Okänt offer av Tana French. Andra delen om Dublin Murder Squad. Hoppas denna är bättre än den förra. Hyllvärmare.

10 kommentarer:

  1. Kallentoft har jag också tänkt gripa mig an i juni. Kanske...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland önskar jag att jag läste böcker ur serier mer tätt inpå varandra. Jag har ju nästan glömt nu vad som hänt i de tidigare fyra. Just denna ser jag att man kanske borde läst i maj i stället, eftersom den utspelar sig då :)

      Radera
  2. Ser att du läser Gengångare nu, ska bli mycket intressant att se vad du tycker om den sen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Än så länge är det precis som vanligt, riktigt bra :)

      Radera
  3. Ibland läser jag om favoriter, kul med förlängning.

    SvaraRadera
  4. Den femte årstiden var ruskig! Mådde lite dåligt stundtals faktiskt, men den är absolut läsvärd. Gillar Kallentoft!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har gillat de tidigare fyra, mer eller mindre. Ruskig tycker jag låter lovande :)

      Radera
  5. Grattis till jobb! Härligt när man blir uppskattad och får vara kvar!

    SvaraRadera