torsdag 11 juli 2013

Det var faktiskt inte mitt fel!

Jag skulle ju inte köpa fler böcker och det har jag faktiskt inte heller gjort. Ändå ramlar det in fler.

Jag som aldrig brukar vinna något anmälde mig trots allt till några tävlingar. Två av dem vann jag...
De här fyra dök upp i ett paket från Norstedts: Springfloden av Cilla och Rolf Börjlind (som jag ju precis köpt, men mamma blir nog glad), Harold Fry och hans osannolika pilgrimsfärd av Rachel Joyce, Hemligheten på Mercy Close av Marian Keyes (yay!) och Den sista dagen i december av Mariette Glodeck.

Sedan råkade jag vinna i Lottens tävling också.
Styckerskan från Lilla Burma av Håkan Nesser är femte och sista delen i serien om Gunnar Barbarotti.

Nu är jag nyfiken på om någon läst dessa, speciellt Harold Fry och hans osannolika pilgrimsfärd och Den sista dagen i december för de har jag aldrig hört talas om.

Tack så mycket för de fina böckerna!

22 kommentarer:

  1. Grattis till alla fina vinster! :)

    SvaraRadera
  2. Ja då blir du inte sysslolös i sommar, det är väl bra.Jag är himla nyfiken på Harold Fry och hans osannolika pilgrimsfärd också,, kanske en beställning till??
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Även utan de här böckerna hade jag haft tillräckligt att läsa i ett par år :) Den där Harold Fry är jag hemskt nyfiken på, den verkar vara omtyckt.

      Radera
  3. Svar
    1. Visst kan man väl inte ha för många böcker?

      Radera
  4. Vilka godbitar! :)

    SvaraRadera
  5. Maken har läst Fry och jag tänkte läsa den men om jag förstod det rätt så förekommer cancer i den så då åkte den ner på listan

    SvaraRadera
    Svar
    1. De flesta som läst den verkar gilla den i alla fall, vi får väl se när jag läser den.

      Radera
  6. Har ite läst någon av dem och känner bara igen Keyes och Nesser som författare... Så kul att vinna böcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Böcker måste vara den bästa vinsten :)

      Radera
  7. Svar
    1. Ja, jag brukar inte vinna utlottningar så det är extra kul när det händer :)

      Radera
  8. Grattis till vinsterna :) kul med nya böcker

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nya böcker är alltid välkomna här :)

      Radera
  9. Grattis grattis till vinsterna :) alltid roligt med nya böcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag måste bara snart lära mig att inte köpa boken jag tävlar om. Det är faktiskt andra gången det händer att jag vinner boken jag precis köpt :)

      Radera
  10. Jag borde också bestämma mig för att inte köpa fler böcker, för just nu kan jag knappt gå förbi en bokhandel/second handbutik utan att det regnar böcker över mig! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte riktigt vad som hände här, i början av sommaren, men det blev en del inköp...

      Radera