måndag 1 juli 2013

Månadsbokslut juni 2013

Antal lästa böcker i juni 2013: 7

34. Dataterror av Dean Koontz
35. Bödeln Frälsaren Observatören av Catrine Tollström
36. Blodets meridian av Cormac McCarthy
37. En man som heter Ove av Fredrik Backman
38. Okänt offer av Tana French
39. Spelreglerna av Jonas Karlsson
40. Den femte årstiden av Mons Kallentoft

Antal lästa sidor: 2737
Snittbetyg: 3,6

Kriminalroman: 2
Thriller: 2
Drama: 1
Humor: 1
Western: 1

Boktolvan: 1
Hyllvärmare: 4
Kaosutmaningen: 4

Kvinnor: 2
Män: 5
Duo: 0

Originalspråk (svenska): 4
Författare jag inte läst tidigare: 4
Biblioteksböcker: 0
E-böcker: 0
Ljudböcker: 0
Recensionsexemplar: 1

Månadens bästa: En man som heter Ove av Fredrik Backman
Månadens sämsta: Blodets meridian av Cormac McCarthy
Månadens överraskning: En man som heter Ove av Fredrik Backman
Månadens besvikelse: Blodets meridian av Cormac McCarthy
Månadens otäckaste: Okänt offer av Tana French

Kommentar:
Om månadens bästa: Ove. Du är min nya idol.
Om månadens sämsta: En ändlös detaljerad beskrivning av öken och våld.
Om månadens överraskning: Det känns härligt att älska en hypad bok. Då vet jag att det är möjligt.
Om månadens besvikelse: Jag hade verkligen väntat mig att jag skulle tycka om den här boken, men bara det att mycket av dialogen var på spanska gjorde det omöjligt.
Om månadens otäckaste: Stämningen var så otäck och underlig att jag rös till ibland, men egentligen var ingen bok riktigt otäck den här månaden.

4 kommentarer:

  1. Har undvikit att utnämna månadens sämsta men jag undrar om jag inte borde införa det...

    SvaraRadera
  2. Jag vet fortfarande inte riktigt vad jag tyckte om "Blodets meridian"... men jag var nog också besviken på den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev inte bara besviken, medan jag satt och läste, på spanska, så blev jag riktigt arg. Jag kan inte ett ord spanska (eller ja, jag kan beställa öl :)) och här var det massor av dialog på spanska, som jag alltså inte förstod.

      Radera