måndag 29 juli 2013

Nu får det snart vara nog

det här med att inte köpa så många nya böcker. Sommarkampanjerna fick mig att klappa igenom, totalt. Jag upptäckte ju till min förtvivlan(?) att även Bokia hade ett erbjudande om fyra pocket för priset av tre. Naturligtvis gick inte heller det att motstå när jag kollat in vilka man hade att välja på (varför jag överhuvudtaget måste fresta mig med att titta är en gåta). Sagt och gjort, en beställning åkte iväg och häromveckan kom de. Nu ska jag bara läsa alla de andra drygt 200 böckerna i min läslista först...
Mercurium av Ann Rosman, En tid för mirakel av Karen Thompson Walker, Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón och Svinen av Lotte & Søren Hammer.

16 kommentarer:

  1. Vet hvordan det er. Jeg innførte nylig kjøpestopp for meg selv, men så dro jeg på loppemarked... Tusenvis av bøker å velge mellom, så å si gratis, og ja, du vet... :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar tack och lov aldrig vara på loppmarknader så den frestelsen slipper jag :)

      Radera
  2. Känner igen mig:-)
    Svinen och Mercurium var bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Totalt hopplöst är det att stå emot :) Känner på mig att Svinen är något jag kommer att gilla :)

      Radera
  3. Det är så svårt att hålla sig och just nu har jag en lååång lista på böcker i serier som jag "måste" ha :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den listan ja... den är en historia för sig :)

      Radera
  4. Vindens skugga är en av mina favoritböcker :) Hoppas du kommer gilla den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört så mycket bra om den boken och de andra två också, så nu gav jag upp :) När jag kommer att läsa den vet jag inte...

      Radera
  5. Det går verkligen inte att hålla sig ;) Känner igen mig så väl.
    Hoppas du kommer tycka om Vindens skugga, jag fullkomligt älskade denna bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var ju så duktig i flera månader och sedan bara klappade jag igenom :) Ska försöka låta bli att köpa de nästföljande två böckerna innan jag läst Vindens skugga i alla fall. Får se hur det går med det...

      Radera
  6. Svar
    1. Ja, man får se det lite i relation till alla andra problem man kan ha :)

      Radera
  7. Jag gjorde ju ett stort inköp innan semestern, men redan nu finns det flera jag är sugen på att köpa... Det är som en drog...

    SvaraRadera
  8. Jag hämtade "Vindens skugga" på biblioteket idag. Fick tipset om boken av en av bibliotikarierna som själv läst den och fullkomligt älskade den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört otroligt mycket bra om den, så den får nog ligga till sig lite innan jag läser ;)

      Radera