torsdag 4 juli 2013

Nu kanske man kan kalla det genomklappning...

Alla de där sommarreorna (köp fyra betala för tre, tre pocket för 99 kronor och så vidare) är ju naturligtvis omöjliga att motstå för en boksamlare. Så det blev några fler paket, man jag fick bara beställa om jag lovade mig själv att inte köpa fler än det antal som gällde för en rabatt, jag fick alltså inte beställa sex pocket för 198 kronor (jaja, man måste hitta på någon regel).
Nattens cirkus av Erin Morgenstern har legat på min önskelista i evigheter, Pythians anvisningar av Jerker Eriksson & Håkan Axlander Sundquist är den tredje och sista delen i serien Victoria Bergmans svaghet och Vilseledd av Linwood Barclay som också den funnits länge på min önskelista.

Stål av Silvia Avallone hade jag tänkt läsa på en resa till Italien, får se när den blir av, Springfloden av Cilla och Rolf Börjlind har jag varit sugen på ett bra tag, De obotliga optimisternas klubb av Jean-Michel Guenassia är ett litet mysterium hur den lyckades nästla sig in här och Budbäraren av Fred Vargas stod det om i ett nummer av Vi Läser, den lät intressant.

Jag beställde en film på discshop och då fick jag köpa en pocket för 29 kronor. Där lyckades jag hitta Sista samtalet av Stephen Booth, nionde delen i serien om Ben Cooper och Diane Fry.

16 kommentarer:

  1. Det verkar vara bra böcker du fått tag på!Det finns alltid sätt att ta sig runt "regler" för att köpa fler böcker. Haha, jag kan inte annat än småle - bokbloggare är ett härligt folk :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet egentligen inte vem man försöker lura :)

      Radera
  2. Springfloden tror jag att du kommer att gilla! :)
    Nattens cirkus har stått i min bokhylla hur länge som helst, kunde inte ens vänta på översättningen så har den på engelska.. och så har jag ändå inte läst den. Tror dock det beror lite på det, att den är just på engelska.. :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror också på Springfloden, det låter som att den passar mig. Nattens cirkus får jag nog läsa någon gång när jag är väldigt lugn :)

      Radera
  3. Åh!! The night circus ska jag läsa när jag läst klart IT. Men det kan dröja. Jösses vad fantastisk IT är! <3

    SvaraRadera
  4. Nattens cirkus tyckte jag var helt okej om än kanske inte så bra som jag trodde. Gjorde en praktik på ett bibliotek och en låntagare pratade sig mycket varm om De obotliga optimisternas klubb, en av de bästa böcker hon läst tydligen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag visste att det fanns en anledning till att De obotliga optimisternas klubb hamnade i min lilla varukorg :)

      Radera
  5. De obotliga optimisterna har jag fått rekommenderad. Några av de andra står på min kanske-lista...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet att jag läst bra saker om De obotliga optimisternas klubb, men kan inte kommer på vare sig när eller var :)

      Radera
  6. Stål är hur bra som helst! Nattens cirkus vill jag också läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror på Stål och eftersom jag vill resa till Italien så är det bra att ha en bok redo :)

      Radera
  7. Jag shoppade oxå reaböcker på Bokus idag, det är lätt att det bara trillar in fler och fler hela tiden... Och så har jag en liten crush på Ben Cooper måste jag erkänna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju bara läst den första boken i serien, men den tyckte jag riktigt mycket om.

      Radera
  8. Jag har lite planer på att gå och titta idag efter jobbet. Vill köpa på mig lite sommar-feeling böcker. Inte för att det är någon brist på böcker hemma som fortfarande är olästa. Men när det snart nalkas semester borde man väl få unna sig lite nya pocketböcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju lite så jag tänker också, det är ju sommar och semester... men hur ofta läser jag de där böckerna med en gång?

      Radera