måndag 26 augusti 2013

Ju fler vi är tillsammans...

ju gladare vi bli (eller mer, det funkar det också). Åtminstone jag, sambon vet jag inte riktigt vad han tycker, men så länge jag bara staplar böcker i ett rum så tror jag att det mesta går bra.

Den här veckan blev det två små nykomlingar. Den första fick jag alldeles, alldeles gratis från hyllan för att hon firar fem år som bokbloggare. Inte bara var boken gratis, den var dessutom i skick som ny. Pappersväggar av John Ajvide Lindqvist gör sig bra i hyllan med de andra och jag hoppas jag snart har samlat på mig hela hans produktion.

Den andra dök upp i kundvagnen på discshop när jag handlade lite filmer. En pocket för 29 kronor kan man ju inte stå emot. På sannolika skäl av Gianrico Carofiglio är något så ovanligt (för mig i alla fall) som en italiensk deckare och första delen i en serie om advokaten Guido Guerrieri.

4 kommentarer:

  1. Böcker, finns det något bättre att inreda med? Snart, snart kan jag packa upp mina i vår gillestuga, och då finns det nog plats för nya med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här finns dessvärre ingen plats alls för nya. Men låter jag det stoppa mig? ;)

      Radera
  2. Pappersväggar ser jag fram emot att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men jag ska nog läsa Hanteringen av odöda innan, tror jag.

      Radera