måndag 19 augusti 2013

Snart är den här

Nu är det bara tio dagar kvar tills Den nya människan släpps. Du vet den där svenska dystopin av Boel Bermann. Den där som du bara inte får missa om du kan tänka dig att läsa den här genren. Egentligen inte annars heller. För detta är inte bara en dystopi, science-fiction eller så kallad "samtida skönlitteratur". Det är allt på en gång.

Här kommer lite smakprov ur boken, som Boel själv läser upp.

Den nya människan: Nollstrecket

Den nya människan: Nyhetsflödet

Den nya människan: Jag har dödat ett barn

Boken släpps 28 augusti och då kommer också mitt inlägg med mina tankar om den.

4 kommentarer:

  1. Den ska förlaget skicka när eboken kommer. Då dövar jag mitt samvete med plats i bokhyllan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att du blev övertygad till slut. Hoppas du kommer att gilla den. Och bra tänkt med e-bok där :)

      Radera
  2. Jag måste verkligen skaffa denna, alla som läst den har bara gott att säga om den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, se det förvånar mig inte alls :)

      Radera