tisdag 6 augusti 2013

Topp Tio böcker som borde fått uppföljare


Tisdag igen och då naturligtvis dags för en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är Top Ten Books I Wish Could Have Had Sequels.

Jaha ja, det här var ju inte så lätt. De flesta böcker jag läser ingår ju redan i något slags serie, så de kan jag inte välja. Jag skulle vilja läsa mer om Ove och hans kompisar, men det är ju omöjligt, så den kan jag inte välja. Det blir inte speciellt många punkter den här gången... Förmodligen kommer jag på fler när jag läser alla andras svar.

1. Niceville av Kathryn Stockett. Hur gick det för dem egentligen?
2. Stekta gröna tomater av Fannie Flagg. En sådan underbar bok borde aldrig ta slut.
3. Människohamn av John Ajvide Lindqvist. Det var ju några som man faktiskt inte fick veta hur det gick för.
4. Någon i din säng av Andreas Roman. Det skulle bli en trilogi, men tredje delen saknar jag fortfarande.

8 kommentarer:

  1. Kommer inte på så många på det här temat men får se.. lägger upp ett inlägg ikväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte det var jättesvårt, ofta är det så att böcker slutar precis som de ska. Även om man skulle vilja läsa mer så kanske det är bättre att man inte gör det.

      Radera
  2. Ja Niceville vore kul att veta hur det gick.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fast i det stora hela så har vi ju facit :)

      Radera
  3. Jag har inte läst någon av böckerna, men jag funderar på att läsa Niceville.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Niceville var överraskande bra, trots att alla hyllat den :)

      Radera
  4. Håller med om Niceville, skulle vara intressant att få veta vad som hände sedan och då även vad gäller mindre karaktärer, som exempelvis flickan som Aibileen tar hand om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst skulle man vilja veta, men man kan ju hitta på själv :)

      Radera