måndag 11 november 2013

Fullbordad utmaning #7

Redan 7 oktober blev boktolvan för 2013 slutförd. Det kändes riktigt bra det.

Detta är tredje året som jag kört den här utmaningen, som kläcktes av enligt O. Den går ut på att läsa tolv nya författare under året och det är en utmaning som passar mig jättebra, eftersom jag oftast läser betydligt fler nya författare. Det brukar alltså inte vara någon utmaning i egentlig mening.

Av de här tolv kommer jag med all säkerhet att fortsätta läsa sju, vilket gör 58%. Det får man väl anse vara ett bra resultat. I år blev det ingen fullpoängare i boktolvan, men Niceville fick i alla fall 4.5. Annars var det ganska spridda betyg, allt från 2 till 4.5 och genomsnittet blev 3.5.




16 kommentarer:

  1. Det här är faktiskt min favoritutmaning och mycket riktigt är den slutförd för mig också:-) Fast jag fortsätter att knapra på den...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får nog räknas som min favorit också, tolv nya författare på ett år är ju ingenting :)

      Radera
  2. Man känner sig alltid nöjd när man klarar en utmaning :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite klappar på axeln är aldrig fel. Även om man gör det själv :)

      Radera
  3. Boktolvan är bra rolig :) Jag har två böcker kvar på min; en klassiker och en deckare. Lite udda kombination.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar boktolvan och jag har redan så smått börjat titta på vilka tolv som ska få äran nästa är. Härlig kombination, deckare och klassiker :)

      Radera
  4. Snyggt jobbat! Jag har ju som sagt lite kvar... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju lite kvar på året och du satsar ju på den magiska gränsen 100 :)

      Radera
  5. Låter som en utmaning för mig.

    SvaraRadera
  6. Inte dåligt. Själv är jag lite tveksam inför så där långdragna utmaningar. Jag har fullt upp med att klara tre på tre. Fast jag har förstås lyckats sticka emellan med annat :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen är det ju bara en ny författare i månaden, så det är inte speciellt betungande.

      Radera
  7. Bra jobbat! Och nu påminde du mig om Niceville, den har jag tänkt läsa länge men inte kommit mig för att skaffa. Nu gick jag in och la den i min varukorg på Bokus så jag inte ska glömma den igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Niceville var faktiskt bättre än jag förväntade mig, mest för att jag brukar bli anti mot hypade böcker :)

      Radera
  8. Jag läser också väldigt mycket (för mig) nya författare, nästan mer än vad jag läser gamla tror jag..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förra året läste jag 38 nya författare, 41% av alla böcker jag läste. Så 12 är ju ingenting :)

      Radera