onsdag 5 mars 2014

Omslagsonsdag #34 fiskar

Det här med bokomslag är ju lite speciellt. Om man inte är som jag och knappt ser vad de föreställer, utan mest reagerar på färg och form. Därför är det extra roligt med Bokpotatens omslagsonsdag, som går ut på att hitta omslag efter ett visst tema. Riktigt kul! Man får välja vilka omslag man vill, men jag har valt att bara ta med sådana jag har eller har haft i min hylla.

Den här veckan är temat fiskar.

Nej, fiskar är inte speciellt vanligt på bokomslag, i alla fall inte på mina. De här futtiga tre är vad jag hittade.

Veckans favorit får bli Elva, där finns så många olika pryttlar att man kan titta på det länge.

14 kommentarer:

  1. Det var inte så lätt att hitta några även om man som jag inte begränsade sig till sin egen bokhylla, särskilt inte fina omslag, men några lyckades jag hitta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, många var de inte och inte speciellt fina heller :)

      Radera
  2. Det var ett ganska klurigt tema. Jag tycker det tredje omslag är fint! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker nog det är rätt trist :)

      Radera
  3. Om jag hade begränsat mig till min egen bokhylla, misstänker jag att jag bara skulle ha hittat ett omslag :) Tycker att de olika teman vi får bara blir klurigare och klurigare...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har börjat fundera på vad jag kan ha på mina omslag egentligen, det verkar inte vara något som vi haft med på omslagsonsdagarna i alla fall.

      Radera
  4. Jag blir sugen på att läsa "Prinsessan i Burundi".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju läst två delar i den serien, Prinsessan... är del fem, men de har inte varit jättebra så jag är inte jättesugen på att fortsätta.

      Radera
  5. Arne Dahls ser lite udda ut;).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, varje bild har att göra med en av novellerna i boken :)

      Radera
  6. Gillar också Elva, roligt med kluriga och detaljerade bilder :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I ärlighetens namn så tog det ett tag innan jag fattade att det var bilder i bilden :)

      Radera
  7. Har också Hajen och Prinsessan av Burundi, men mina omslag är inte likadana!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lite kul att det finns flera versioner av samma bok :)

      Radera