onsdag 12 mars 2014

Omslagsonsdag #35 orange

Det här med bokomslag är ju lite speciellt. Om man inte är som jag och knappt ser vad de föreställer, utan mest reagerar på färg och form. Därför är det extra roligt med Bokpotatens omslagsonsdag, som går ut på att hitta omslag efter ett visst tema. Riktigt kul! Man får välja vilka omslag man vill, men jag har valt att bara ta med sådana jag har eller har haft i min hylla.

Den här veckan är temat orange.

Jaha. OK. Då vet jag i alla fall vad många av mina böcker har för färg på omslaget. Detta är några jag hittade.

Veckans favorit får nog bli Shantaram, jag kommer ihåg att det omslaget faktiskt fick mig att gå fram och titta på boken.

22 kommentarer:

  1. Jag hade också rätt många böcker i orange. Det vara bara Elly Griffiths bok som vi hade samma..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar finnas en del orange böcker där ute :)

      Radera
  2. Hundraåringen missade jag. Den är utlånad. Bra att jag kom på det, så att jag kan hålla koll på att den kommer tillbaka till mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Folk som inte lämnar tillbaka lånade böcker tycker vi inte om.

      Radera
  3. Shantarams omslag gillar jag med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lockar fortfarande mig alldeles väldigt.

      Radera
  4. Där ser man, jag hittade inte alls många i mina hyllor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag hade egentligen ganska många fler :)

      Radera
  5. Oj, jag glömde Fjärilseffekten, den läste jag ju alldeles nyss!

    Detta omslaget till Shantaram var hemskt fint, och Star Street är också snyggt. Bättre än boken ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Star Street har jag hört så mycket dåligt om nu att jag knappt vill läsa den :)

      Radera
  6. Här var det många omslag med orange! Fjärilseffekten har ett riktigt fint omslag. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är lite svag för fjärilar så jag gillar också.

      Radera
  7. Dödssynden och Mr Ripley är mina favoriter :-)

    SvaraRadera
  8. Godt tips om eit artig tema, eg har også laga eit innlegg om oransje omslag: http://bokbloggberit.blogspot.no/2014/03/omslagsonsdag-oransje.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är det skoj att ägna sig åt utsidan på böckerna också :)

      Radera
  9. Jag tyckte oxå bäst om Shantaram, det omslaget var snyggt! Nu när jag äntligen fått upp de flesta av mina böcker ska jag försöka vara med någon gång jag med!

    SvaraRadera
  10. Oj, du hittade en hel del! Jag gilla Mr Ripley-omslaget. Det är betydligt snyggare än de omslag jag har gällande den serien.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mr Ripley var så billig på bokrean att jag bara inte kunde låta bli :)

      Radera
  11. Ser att du också hittade en hel del. Jag hittade så många så jag tog inte med alla :) Gillar Mr Ripley!!

    SvaraRadera