onsdag 19 mars 2014

Omslagsonsdag #36 böcker

Det här med bokomslag är ju lite speciellt. Om man inte är som jag och knappt ser vad de föreställer, utan mest reagerar på färg och form. Därför är det extra roligt med Bokpotatens omslagsonsdag, som går ut på att hitta omslag efter ett visst tema. Riktigt kul! Man får välja vilka omslag man vill, men jag har valt att bara ta med sådana jag har eller har haft i min hylla.

Den här veckan är temat böcker.

Det verkar inte vara så populärt att ha böcker på omslaget till böcker, i alla fall inte hos mig, men jag hittade några. Bland annat omlsaget till Elva, som nästan kan vara med varje vecka...

Veckans favorit får nog bli Var är Jane Eyre, men det kan ha att göra med innehållet i boken också.

18 kommentarer:

  1. "Boktjuven" och "Bläckhjärta" förekommer hos mig också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju böcker som borde ha böcker på omslaget :)

      Radera
  2. Jag gillar "Var är Jane Eyre".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar både utsida och insida :)

      Radera
  3. Boktjuven har jag också och den tycker jag är finast bland dina omslag.

    SvaraRadera
  4. Jag glömde helt bort Cirkeln den har jag ju hemma på hyllan! Jag gillar alla omslag, men favoriten är nog Var är Jane Eyre? :)

    SvaraRadera
  5. Boktjuven har jag också men med ett annat omslag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kul med böcker och olika upplagor :)

      Radera
  6. Cirkelns omslag gillar jag men den syår fortfarande oläst i min bokhylla...

    SvaraRadera
  7. Var är Jane Eyre? är nog min favorit av dessa också. För övrigt en bok jag måste se till att läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag måste försöka hitta de andra delarna :)

      Radera
  8. Men attans, nu glömde jag det här igen... Fast jag tror det blir svårt ändå att vara med, jag måste ju ta ut varje bok ur hyllan för att se omslaget... tänk att du lyckades hitta så pass många!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns nästan som lite fusk att bara sitta och klicka fram alla böcker i Book Collector :)

      Radera