måndag 3 mars 2014

Tematrio - Bokrea

Det har väl inte undgått någon att bokrean startade förra veckan och påpassligt nog handlar Lyrans Tematrio om just det. Veckans uppgift: Berätta om tre reafynd från årets eller något tidigare års rea!.

Det blev betydligt fler än tre böcker även i år, men jag får väl välja ut några av dem då (vilka böcker jag köpte kan du hitta här).

1. Ond skörd av S.J. Bolton har funnits på min önskelista länge och nu äntligen hittade jag den.

2. Del ett och två i Jonas Gardells serie Torka aldrig tårar utan handskar blev jag faktiskt lite förvånad över att jag hittade på bokrean, men jag köpte dem gladeligen.

3. Förr läste jag allt av John Irving, men sedan glömdes han bort. Nu hittade jag hans I en människa på rean och jag hoppas vi kan återknyta kontakten.

18 kommentarer:

  1. Av dina högar nedan ser jag att du gjort en hel del fynd. Jag gillar bokrea och ska till storstan i helgen, vem vet vad jag kommer hem med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är farligt det där, att börja titta :)

      Radera
  2. Hahaha, jag såg att du slagit dig lös riktigt ordentligt! Visst är det perfekt att kunna köpa Gardells böcker till ett rimligt pris?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir så glad av att köpa böcker :) Gardells var en rejäl överraskning att hitta på rean, men jag tog gladeligen emot.

      Radera
  3. Den där Irving... Jag brukade läsa allt han skrev men sista åren blev jag bara mer och mer besviken så jag har gjort slut med honom. Säg till om nya titeln är så pass bra att jag ska ångra mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bara tappade bort honom, kan inte komma ihåg att det var ett medvetet val, men hans tidiga böcker är ju helt otroliga. Hoppas denna är det också :)

      Radera
  4. John Irving är en av mina bortglömda med, kanske skulle kolla upp vad han skriver om nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, bara han inte har förfallit helt :)

      Radera
  5. Jag har också läst många John Irving, fast det var längesedan. Intressant med en ny titel!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Konstigt, det verkar som att många tappat bort honom. Jag hoppas jag kan hitta honom igen :)

      Radera
  6. Väntar otåligt på att Boltons andra bok ska komma i pocket. John Irving har jag inte läst något av. Kanske dags att ändra på det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Irvings tidigare böcker älskade jag, hur han är i nutid har jag ingen aning om, men jag hoppas bra :)

      Radera
  7. "I en människa" är jag bra sugen på att läsa. Det kommer nog bli av rätt snart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra, jag vill gärna veta vad du tycker om den :)

      Radera
  8. S.J Bolton klickade jag hem med, ser fram emot att läsa dem :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läsa? Jaha, ska man göra det också ;)

      Radera
  9. Bolton finns på min läslista, undrar bara hur lång tid det tar innan jag kommer till hen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har flera sådana författare i läslistan, de får av någon anledning alltid vänta.

      Radera