lördag 21 juni 2014

Ett bokregn!

Förra veckan var lite som ett bokregn, det ena paketet efter det andra ramlade in (ja, jag var helt passiv i denna fråga, hade inget alls med det att göra...). Varför mår man (läs: jag) så bra när det dyker upp så många böcker?

Först kom det ett paket från Adlibris och det var ett ganska kul paket att öppna. Jag hade glömt vilka böcker jag hade beställt, förutom en, så jag blev väldigt positivt överraskad över vilka som var där.
Malin Persson Giolitos Bara ett barn, som är första delen i serien om Sophia Weber.
Harlan Cobens Svikaren, som är femte delen i serien om Myron Bolitar.
Katarina Bivalds Läsarna i Broken Wheel rekommenderar, som jag faktiskt inte alls minns att jag beställde. Trodde att jag fortfarande funderade på om jag skulle läsa den eller ej. Tydligen hade jag bestämt mig.
Stephen Kings Att skriva, en av få böcker av King som fattats i min hylla.
Carin Gerhardsens Hennes iskalla ögon, som är sjätte delen i Hammarbyserien.
Linwood Barclays Tro dina ögon. Hans böcker brukar vara läsvärda.

Sedan kom det inte mindre än tre paket från cdon.
Jens Lapidus VIP-rummet, som tydligen ska vara första delen i en ny serie.

Arne Dahls Sista paret ut, som är fjärde och sista delen om Opcop.
Mari Jungstedts Den man älskar, som är tolfte delen om Anders Knutas.

Död i främmande land och Klädd för döden av Donna Leon, som är andra och tredje delen i serien om Guido Brunetti,

Precis som att jag behövde fler böcker... Och var ska dessa stå någonstans då? Det är ju fullt. Men hördu, det är faktiskt petitesser när det gäller en boknörd. Det ordnar sig.

18 kommentarer:

  1. Många bra böcker där ser jag. Spännande! Och visst är det så, man kan inte få för många böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår inte varför det alltid blir sådana här högar på sommaren :)

      Radera
  2. Det är bara du drar till IKEA och köper en bokhylla till så är problemet löst. :) Visst blir man lycklig av bokpaket. Fast posten har slarvat bort min beställning från CDON och det är ju rätt irriterande...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt problem är lite det att det inte får plats någon mer bokhylla i det rum jag får hålla mig i. Egentligen.

      Så irriterande med bortslarvade paket.

      Radera
  3. Åh så många bra böcker! Jag blir mer och mer nyfiken på VIP-rummet...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, VIP-rummet verkar intressant, men jag får nog läsa Livet deluxe innan jag börjar på Lapidus nästa serie :)

      Radera
  4. Den bästa sortens regn väl! :) VIP-rummet börjar jag bli riktigt riktigt nyfiken på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Personligen tycker jag nog att ett sådant regn kan regna hela tiden :)

      Radera
  5. Oj vad många fina böcker, många jag skulle vilja läsa

    SvaraRadera
  6. Japp man blir barnsligt glad av att få hem nya böcker :) Det ordnar sig alltid var de kan stå :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns inte mycket som gör mig gladare än ett bokpaket :)

      Radera
  7. Det finns alltid plats lite överallt för böcker:). Jag har börjat samla på högar som står så fint på byrån i sovrummet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vågar inte riktigt bygga för höga bokhögar överallt, så länge jag håller mig i ett enda rum så bryr sig inte sambon :)

      Radera
  8. Åh sån underbar hög :) Plats hittar man alltid :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det börjar nästan bli lite sjukligt :) Platsen är jag inte så säker på, men jag behöver verkligen komma över min motvilja mot att ge bort böcker...

      Radera
  9. Vilket underbart bokregn! Jag skulle väldigt gärna vilja komma hem till dig och botanisera bland dina böcker :) Soulmate :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dig skulle jag i alla fall våga släppa in bland bokhyllorna utan att bli orolig :)

      Säg till om du har vägarna förbi Lund :)

      Radera