måndag 23 juni 2014

Kommande böcker juli 2014

Nu kommer chansen att hinna ifatt med alla nya härliga böcker som kommit de senaste månaderna. I juli är det nästan boktorka.

Den fallande detektiven av Christoffer Carlsson
Genre: Kriminalroman
Serie: Leo Junker (2)
Antal sidor: 370
Utgivningsdatum: 2014-07-25
Förlag: Piratförlaget

Från Bokus
Stockholm, natten till Lucia. I en gränd ligger sociologen Thomas Markus Heber död. Leo Junker är tillbaka på våldsroteln och utreder fallet tillsammans med Gabriel Birck.

I Hebers forskningsanteckningar finns tecken som tyder på ett kommande politiskt attentat, men vem är det som ska utsättas? Och vem är den skyldige? När det otänkbara inträffar rasar ett kraftigt snöoväder, och mitt i stormen befinner sig Gabriel och Leo, som inte inser att de rör sig rakt mot gärningsmannen.

Hagsätra, femton år tidigare. På en fest träffas två unga män som råkar ha likadana tröjor. Det är så det börjar.


Nu har jag inte läst något av Christoffer Carlsson, men jag ska och några av er bokbloggare har varit alldeles lyriska över den förra boken i serien. Jag tror på er.

Boken kan köpas på AdLibris och Bokus.



Ödesgudinnan på Salong d'Amour av Anna Jansson
Genre: Drama
Serie: -
Antal sidor: 328
Utgivningsdatum: 2014-07-25
Förlag: Norstedts

Från Bokus
På Södertorg i Visby ligger Salong d'Amour. När du kommer in på min frisersalong och jag frågar: "Vad kan jag göra för dig?" menar jag inte bara ditt hår. Jag menar: "Vad kan jag göra för dig i ditt liv?" Min ambition är större än att få till en fin klippning, den är att ge dig ett möte.

Som frisör möter jag människor i alla livssituationer. Bröllop, begravningar, separationer och skolavslutningar. Livsberättelserna kommer glimtvis, ibland får jag förtroenden. Du kan lita på min tystnadsplikt - dina hemligheter stannar hos mig.

Till hjälp på salongen har jag en ung man från Grötlingbo. Han heter Ricky. Jag har lovat hans mamma att göra honom rumsren och lära honom laga mat.

Om du är en trogen kund och vågar se dig i min spegel kan allting hända.

Vi ses på Salong d'Amour!
Angelika Lagermark


Jaha, så Anna "Maria Wern" Jansson har bytt genre? Ja, jag kan nog tänka mig att prova detta.

Boken kan köpas på AdLibris och Bokus.

10 kommentarer:

  1. Det är nästan tur att det blir lite torka med tanke på hur många olästa jag har... Men de där två vill jag ju läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag lär inte lida någon brist på böcker att läsa de närmaste två åren :)

      Radera
  2. Jeg hadde planlagt å lage en sommerbokliste, men er aldri kommet så langt. Og i dag drar vi på hytta for å feire min bursdag i morgen, og i neste uke reiser vi videre på ferietur sammen med en datter og tre barnebarn. Ikke mye tid til lesing! Men litt blir det nok! Må velge noe lett, kjærlighet eller krim. Ha en fin sommer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland kommer livet emellan. Grattis i förskott då!

      Radera
  3. Omslaget till Ödesgudinna lockar:).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är lite nyfiken på hennes kliv utanför deckare :)

      Radera
  4. CCs bok bara måste jag läsa. Där kommer jag att ha noll tålamod...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju fortfarande inte läst Den enögda kaninen...

      Radera
  5. Ska nog läsa den översta i alla fall

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kanske jag också, så småningom :)

      Radera