onsdag 11 juni 2014

Omslagsonsdag #48 brunt

Det här med bokomslag är ju lite speciellt. Om man inte är som jag och knappt ser vad de föreställer, utan mest reagerar på färg och form. Därför är det extra roligt med Bokpotatens omslagsonsdag, som går ut på att hitta omslag efter ett visst tema. Riktigt kul! Man får välja vilka omslag man vill, men jag har valt att bara ta med sådana jag har eller har haft i min hylla.

Den här veckan är temat brunt.

Brun ja, det är en svår färg. När blir brun orange eller röd? Nåja, jag hittade några som förmodligen är bruna i alla fall.
Favorit har jag egentligen inte, eftersom jag har väldigt svårt för brunt, men Nådens omkrets är ändå ganska läckert.

22 kommentarer:

  1. "Nådens omkrets" var snygg. Men var det inte lite tidigt att lägga ut det här inlägget? Det är ju bara måndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så där kan det gå när man kommer ihåg att ändra tiden, men glömmer datumet när man schemalägger :)

      Radera
  2. Hm, det blev visst onsdag tidigt denna vecka ;)

    SvaraRadera
  3. "Nådens omkrets" är fin, jo, men jag gillar också vägen på "Fruset ögonblick".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den ger en lite ödslig känsla.

      Radera
  4. Nådens omkrets var riktigt häftigt. =)

    SvaraRadera
  5. En röst till på Nådens omkrets.

    SvaraRadera
  6. Jag hade med Hypnotisören till en början men tog bort den av någon anledning, förmodligen för att jag nyss läste den och blev så irriterad ;-)

    Jag gillar Carambole! Det känns lite retro på något sätt i sättet som texten är upplagd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carambole är nog egentligen inte retro, den är bara gammal :)

      Radera
  7. Nådens omkrets gillar jag :)

    SvaraRadera
  8. Jag gillar känslan i omslaget till Carambole! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt ärligt så har jag inte sett vad det föreställer förrän nu när jag tittade. Du har rätt, det är snyggt :)

      Radera
  9. Nådens omkrets blir min favorit. Otroligt snyggt!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hade nog plockat upp den boken i en bokhandel :)

      Radera
  10. Hua vilket obehagligt omslag Tricks hade :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den där masken, eller vad det är, ser otäck ut. Boken däremot kan inte ha gjort så stort intryck, kommer inte alls ihåg den men läst den har jag :)

      Radera
  11. Jag gillar både Nådens omkrets och Dömd av det förflutna :)

    Tricks var riktigt läskigt. Jag ryser ju nästan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dömd av det förflutna minns jag som en bra bok, men det var nästan 20 år sedan jag läste den :) Tycker det är ett omslag som håller även 2014.

      Radera