tisdag 17 juni 2014

Topp Tio böcker på min sommarläslista


Tisdag igen och då naturligtvis dags för en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är Top Ten Books On My Summer TBR list.

Sommaren har ju redan börjat, i alla fall som jag räknar. Det här är vad jag hoppas få läst i sommar, juni, juli, augusti... (låter som en Gyllene Tider-låt :))

1. Mareld av Dennis Karlsson. Redan läst.
2. Zack av Mons Kallentoft och Markus Lutteman. Läser just nu.
3. Himmelsdalen av Marie Hermanson.
4. 11 gram sanning av Daniel Akenine.
5. Sankta Psyko av Johan Theorin.
6. Gården av Tom Rob Smith.
7. Metro 2033 av Dmitrij Gluchovskij.
8. Paradisoffer av Kristina Ohlsson. Redan läst.
9. De redan döda av Robert Karjel.
10. Eldvittnet av Lars Kepler.

16 kommentarer:

  1. Många bra här, Du får nog en finfin lässommar :)

    SvaraRadera
  2. Här fanns ju några som jag läst och då blir det intressant att jämföra;-)

    SvaraRadera
  3. Kristina Ohlsson är en sådan där författare som jag är lite nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar ju hennes böcker, men det är ju deckare även om nu karaktärerna är intressanta också :)

      Radera
  4. Låter som en fin lista. Kristina Ohlsson funderar jag på att testa, jag älskar ju hennes barndeckare/rysare.
    Och vad vore en sommar utan lite Gyllene tider ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Personligen tycker jag att Gyllene tider passar alla årstider :)

      Radera
  5. Inte läst någon men Gården låter ju mycket intressant när man läser om den.

    SvaraRadera
  6. Jag skulle nog inte kunna skapa en så lång lista, bra planerat av dig! Och Sankta Psyko är en av de bästa böcker jag läst de senaste åren, ska bli kul att få vata vad du tycker om den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är en listornas mästare, jag älskar listor :) Sankta Psyko är jag riktigt nyfiken på.

      Radera
  7. Sankta psyko gillade jag inte alls men det brukar ju betyda att du kommer att göra det :-)

    Gården är väldigt speciell men läsvärd ändå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ganska bra att ha en anti-tipsare också :) Men ibland tycker vi ju lika, hoppas inte den här gången då.

      Radera
  8. Inte läst några av dessa, måste ge mig på fler deckare tror jag...

    SvaraRadera