måndag 28 juli 2014

Dag 07: Den mest underskattade boken

Det här var en riktigt besvärlig en. Funderade och funderade, men kunde faktiskt inte komma på någon. Vad är egentligen en underskattad bok? Det måste väl ändå vara motsatsen till överskattad och då torde det betyda en bok som många inte gillat. Egentligen finns det väl hur många som helst, men jag kunde inte komma på någon.

Till slut började jag fundera i lite andra banor och tänkte mig mer en bok som kanske är svår att ta till sig. Av olika skäl. Det var visserligen väldigt längesedan jag läste den (någon gång på 80-talet), jag älskade den och skrattade högt och ofta, men jag har märkt att det är många som inte alls gillar.
Dumskallarnas sammansvärjning av John Kennedy Toole

2 kommentarer:

  1. Ja den var verkligen svår denna. Bra ide att tänka i nya banor. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet faktiskt inte riktigt vad definitionen är på en underskattad bok. Det är ju jättesvårt :)

      Radera