tisdag 29 juli 2014

Topp Tio författare jag har flest böcker av


Tisdag igen och då naturligtvis dags för en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är Ten Authors I Own The Most Books From.

Åh! En lätt fråga som jag inte ens behöver fundera på, bara att kolla statistiken i Book Collector :) Jag valde att ta de tio första platserna eftersom några författare delar placering. Och den här gången är listan i inbördes ordning.

1. Stephen King (60 stycken)
2. Dean Koontz (43 stycken)
3. Agatha Christie (41 stycken)
4. John Jakes (20 stycken)
5. Arne Dahl (15 stycken)
5. Sidney Sheldon (15 stycken)
7. Virginia Andrews (14 stycken)
7. Åke Edwardson (14 stycken)
9. John Grisham (13 stycken)
10. Stephen Booth (12 stycken)
10. Karin Fossum (12 stycken)
10. Jan Guillou (12 stycken)
10. Anne Holt (12 stycken)
10. Mari Jungstedt (12 stycken)

25 kommentarer:

  1. Wow. Mina nio böcker som mest av samma rattars kommer verkligen på skam när jag ser din lista! Får mig att vilja se dina bokhyllor:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma författare ska det såklart stå!

      Radera
    2. Det är bara att erkänna, jag är en samlare :)

      Radera
  2. Fem samma :-) Och Book Collector gjorde det busenkelt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Book Collector känns nästan som lite fusk :)

      Radera
  3. Wow! 60?!
    Book collector? Får kolla upp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte jag ville ha alla King, men jag är inte riktigt där än :)

      Book Collector är en av de bästa investeringar jag gjort.

      Radera
  4. 60 Stephen King! Det var inte dåligt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft många år på mig att samla :)

      Radera
  5. Är helt galet avis på din King och Andrews samling! Helt fantastiskt :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. King var jag ju med nästan från början så där har jag ju köpt böckerna när de släpptes :) Andrews har jag bara en bråkdel av, men det blir inga fler av henne. De jag har får dock stå kvar :)

      Radera
  6. 60 av en författare var inte dåligt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan nog säga att han är min favorit :)

      Radera
  7. Oj oj, hur många böcker har den käre King egentligen skrivit? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I hans bibliografi står det 110 poster, men där finns allt, som manus och libretto, som han tydligen också skrivit :)

      Radera
  8. Flera stycken där på din lista som jag är nyfiken på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns ju så många författare :)

      Radera
  9. Nu skulle jag behövt book collector, igen... Ed McBain leder i alla fall överlägset, med närmre 100 böcker...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Book Collector behöver jag varje dag :)

      Ed McBain har också en härlig produktion. Har faktisk fem böcker av honom stående här, men de ska nog få flytta hemifrån.

      Radera
  10. Inte alls avundsjuk på din King-samling! =)

    SvaraRadera
  11. Haha, vi hade samma etta! Fast jag har drygt hälften så många böcker som du av Stephen King som du har :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju egentligen inte klokt att ha så många böcker av en författare. Och ändå inte ha allt.

      Radera
  12. Oj 60 böcker av samma författare. Både imponerande produktivitet av King och att du har de :) Koontz och Grisham är också på min lista. Christie borde vara det men är det inte ännu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och ändå saknas det många i samlingen :)

      Radera