måndag 4 augusti 2014

Dag 09: En bok jag trodde jag inte skulle gilla, men som jag älskade

Denna är faktiskt väldigt lätt, trots att det alldeles säkert finns fler exempel. En bok som jag egentligen inte ville läsa, men som så många pratade så väl om att jag köpte den till utmaningen Böcker om böcker och så var det så svårt att hitta de där böckerna om böcker... Jag hade på känn att den där boken, det är ingenting för mig. Baksidetexten var så erbarmligt trist. Hur bra kan det bli med en bokstjälande flicka i Tyskland under andra världskriget? Och Döden som berättar om henne? Ja, du har gissat nu va? Det kan bli precis hur bra som helst. Det tog max första sidan, sedan älskade jag den.
Boktjuven av Markus Zusak

14 kommentarer:

  1. Verkligen en underbar bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är härligt att jag fortfarande kan bli överväldigad av en bok :)

      Radera
  2. Så bra, den ligger och väntar på mig här hemma!

    SvaraRadera
  3. Jag hade inte heller tänkt läsa denna, men 14-åriga dottern har precis läst den och älskade den och hon tyckte att jag ska läsa den så det ska jag göra så småningom!

    SvaraRadera
  4. Ja den här var jag också lite tveksam till samtidigt som jag var nyfiken på den efter att ha hört så mycket om den. Och vilken underbar bok det visade sig vara!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tänk vilken tur att man ibland gör något som man egentligen inte alls vill :)

      Radera
  5. Nu blir jag sugen på att läsa om den :) Verkligen en unik och underbar bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kände det som att jag blev lycklig i hela kroppen av den :)

      Radera
  6. Jag har inte läst den här heller just för samma anledning som du. men den kanske är värd sin läsning nu ändå :)

    SvaraRadera
  7. Jag har också tvekat länge men nu ligger den i bokhögen hemma.

    SvaraRadera