fredag 24 oktober 2014

Bokbloggsjerka 24 – 27 oktober

Fredag igen och detta är en av de bästa helgerna på året. Nu ska jag äntligen få tillbaka den där timmen som jag saknat i ett halvår. Som vanligt börjar helgen med Annikas bokbloggsjerka.

Veckan uppgift är: Vilken bok/vilka böcker håller du på att läsa just nu?

Vad skönt med en lätt fråga så här på morgonen!

Igår började jag läsa Granne med döden av Alex Marwood, en bok jag hört väldigt mycket äckligt om. Har bara kommit lite drygt 150 sidor in och än så länge har det inte blivit superäckligt, men lite lätt illamående har jag blivit ibland.

50 kommentarer:

  1. Den är ruskigt bra, jag gillade den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag kommit en bra bit till och jag gillar :)

      Radera
  2. Har bara läst Wicked Girls av henne som jag gillade. Kommer definitivt att se till att läsa denna framöver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Två helt olika böcker från samma författare, faktiskt lite överraskande.

      Radera
  3. verkar inte vara någon bok för mej....

    SvaraRadera
  4. Urk, det verkar lite jobbigt som läsning

    SvaraRadera
  5. Jag tyckte om den. Alltså, visst fanns det ganska äckliga saker i den, men ändå. Jag har gett vidare mitt ex av boken till min pappa, få se vad han tycker..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Än så länge är den inte superäcklig, men det beror nog lite på vad man är van vid :)

      Radera
  6. Jag tyckte inte att den var superäcklig men jag är ganska härdad efter alla år i "branschen" :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns som att den är ganska lagom :)

      Radera
  7. Har inte läst något av Marwood ännu, men det där låter ju lovande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denna är lite åt det absurda hållet, tycker jag, med en del lite halväckliga beskrivningar. Jag gillar det :)

      Radera
  8. Vet inte om äckel är min grej men omslaget är lockande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får prova. Och då är den här boken ett bra test :)

      Radera
  9. Så skönt att få en timme extra! Särskilt på måndag morgon när man vaknar en timme för tidigt för att man inte vant sig än :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar verkligen när vi får tillbaka den där timmen. Min rytm blir helt kass när vi byter tid på våren.

      Radera
  10. Tyckte bra om den boken och oroa dig inte det blir äckligare! Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns en del osmakliga beskrivningar :) Detsamma!

      Radera
  11. Hört lite blandade åsikter om den, du får berätta vad du tyckte sen! :)

    SvaraRadera
  12. En väldigt mycket äcklig bok är ingenting för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, detta är nog inte riktigt din genre :)

      Radera
  13. Åh den ska jag oxå snart ta och läsa!! :)

    SvaraRadera
  14. "Djävulskt otäck!" tyckte tydligen Stephen King om den boken, enligt bokomslaget - och bara det lät ju lovande! Verkar som något för mig. Ser med spänning fram emot att få läsa recension om den här sen - återkommer. Ha en fin fredagskväll! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Djävulskt otäck är den nog, om man tänker efter. Men jag försöker låta bli ;) Detsamma!

      Radera
  15. SV: Har också läst en del av Kjell Erikssons böcker om Ann Lindell och tyckte att de kändes lite sega, så jag var lite tveksam till första boken om kommissarie Santos, men läste den ändå och tyckte att den var riktigt okey, Så därför vågar jag mig på även del två.

    Granne med döden ligger i min hög med böcker som skall läsas. Skall bli spännande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har den sista delen kvar om Ann Lindell och sedan, vågar jag nog påstå, kommer jag aldrig mer att läsa Kjell Eriksson.

      Radera
  16. Granne med döden ligger och väntar i min läshög också. Ser fram emot att läsa den för jag gillade Marwoods första bok jättemycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denna är inte det minsta lik Onda flickor och jag är väldigt imponerad över att man kan skriva två så olika böcker.

      Radera
  17. Den ligger i min hög böcker som skall läsas de närmaste månaderna. Ligger lite efter med mina recex :)

    SvaraRadera
  18. Åh den gillade jag verkligen, hoppas du kommer gilla den med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har bara drygt 100 sidor kvar nu och ja, jag gillar den.

      Radera
  19. Jag ser fram emot att läsa den. Fick händerna på den på bokbloggarminglet på bokmässan. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag såg att den fanns där, men jag hade den redan. Den är speciell, kan man väl säga :)

      Radera
  20. Har inte tänkt på den där timmen sen den försvann, men visst blir det skönt med sovmorgon :) Marwood står sen länge på läslistan, undrar hur länge till han får stå kvar innan jag tar tag i honom...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marwood skriver bra, tycker jag, hon fångar in mig direkt :)

      Den där timmen saknar jag halva året.

      Radera
  21. Denna läste jag ut igår och jag håller med King om djävulskt otäck. Men tillägger djävulskt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag börjar närma mig slutet nu och är ganska nyfiken på vart det ska ta vägen :)

      Radera
  22. Har ju skippat tanken på den här eftersom jag inte var så förtjust i förra. Så nu ser jag lite skräckblandat fram mot ditt omdöme...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denna liknar inte Onda flickor ett dugg, utan påminner lite mer om Inga kelgrisar, inga styvbarn :)

      Radera
  23. Min hjärna tackar särskilt för en lätt fråga! Jag får se vilken bok i läsahögen jag är på när jag svarar på jerkan! Jag läser Onda flickor först (fast den ligger fortfarande långt ner i högen) och ser vad jag tycker innan jag eventuellt ger mig på den här!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Även om du inte skulle gilla Onda flickor så tycker jag att du kan prova denna. Förutsatt att du gillar äckligt, läskigt, absurt, surrealistiskt...

      Radera
  24. Nu blev jag väldigt nyfiken :-) Onda flickor har jag läst, ska definitivt spana in den här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var väldigt grotesk, men jag gillar ju det :)

      Radera
  25. Jag gillade Onda flickor och vill läsa den här så småningom, även om den verkar lite halväcklig. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var vissa passager som var lite illamåendeframkallande, men inte så värst mycket. Men bra var den :)

      Radera