onsdag 1 oktober 2014

Månadsbokslut september 2014

Antal lästa böcker i september 2014: 7

55. Död i Garnethill av Denise Mina (3,5)
56. Fel grav och andra berättelser av Kelly Link (3)
57. Bida sin tid av Titti Guldstrand (3,5)
58. Kongospår av Christian Unge (4)
59. Helgonet av Carin Gerhardsen (4,5)
60. Den hand som skälver av Kjell Eriksson (3)
61. Plommonträdet av Ellen Marie Wiseman (3)

Antal lästa sidor: 2473
Genomsnitt/dag: 82
Genomsnitt/bok: 353

Snittbetyg: 3,5

Drama: 1
Fantasy: 0
Kriminalroman: 3
Science fiction: 0
Skräck: 2
Thriller: 1

Boktolvan: 1
Hyllvärmare: 4
Kaosutmaningen: 1

Kvinnor: 5
Män: 2
Duo: 0

Originalspråk (svenska): 4
Författare jag inte läst tidigare: 3
Biblioteksböcker: 0
E-böcker: 1
Ljudböcker: 0
Recensionsexemplar: 2

Månadens bästa: Helgonet av Carin Gerhardsen
Månadens sämsta: Den hand som skälver av Kjell Eriksson
Månadens överraskning: Död i Garnethill av Denise Mina
Månadens besvikelse: Plommonträdet av Ellen Marie Wiseman
Månadens otäckaste:

Kommentar:
Om månadens bästa: Den var ju lite ensam i toppen där.
Om månadens sämsta: Det var många om budet den här månaden och det var svårt att välja bara en.
Om månadens överraskning: Faktiskt. Den var bättre än jag befarade.
Om månadens besvikelse: Har hört så mycket bra om denna, men den var inte speciellt bra skriven och det blev bara för mycket.
Om månadens otäckaste: Nej, trots en skräckroman, flera skräcknoveller och en bok om andra världskriget så blev jag inte speciellt rädd.

10 kommentarer:

  1. Plommonträdet har jag tänkt att jag skulle vilja läsa, men nu vet jag inte ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den hade kunnat vara så bra och potentialen fanns där i början, sedan blev det något slags Hollywood-historia. Det är inte alldeles säkert att du reagerar likadant, det är ju mängder av folk som gett den högsta betyg.

      Radera
  2. Svar
    1. Jag hade önskat mig lite fler riktigt bra böcker, men annars är jag nöjd :)

      Radera
  3. Det blir ju lätt så att Denise Mina bara kan överraska positivt *host*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var ungefär så jag kände :)

      Radera
  4. 4 hyllvärmare, imponerande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lite jobbigt när hyllorna svämmar över av gamla böcker som jag vill läsa, samtidigt som det kommer nya. Som jag vill läsa.

      Radera
  5. Trist att det var flera böcker som konkurrerade om månadens sämsta :( Jag hade också önskat mig fler riktigt bra böcker i september, nu blev det mest sådant som nådde nästan fram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle verkligen behöva ett par riktigt bra böcker nu... Jag hoppas på nästa bok :)

      Radera