torsdag 20 november 2014

En bok kommer sällan ensam

Mina bokinköp sker ofta i små kluster och eftersom jag ett tag nu fullkomligt översvämmats av nya böcker så kunde jag inte låta bli att lägga in en liten beställning på Adlibris.

Skrivet i eld av Simon Beckett är andra delen i serien om David Hunter. Jag har inte läst något av honom, men första och tredje delen står och väntar i hyllan. Fantomsmärta av Thomas Enger är andra delen i serien om Henning Juul. Har läst och gillat första delen. Otrygg hamn av Tana French är fjärde delen i den löst sammanhängande serien om Dublin murder squad. Har läst de två första. Lyckliga gatan av Liza Marklund är tionde delen om Annika Bengtzon. Jag har läst de åtta första.

14 kommentarer:

  1. Beckett tror jag du kommer gilla. Vilket bra ordspråk förresten, att en bok sällan kommer ensam. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror jag snart ska försöka klämma in första boken av Beckett. Tycker att det låter bättre med en bok som inte kommer ensam än en olycka :)

      Radera
  2. Beckett har jag inte läst något av, Fantomsmärta har jag liggandes oläst, har ju inte ens läst första delen *skäms på mig*. Otrygg hamn vill jag läsa! OCh den enda jag hade läst var Lyckliga gatan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju lite besvärligt med alla dessa serier, men visst är det ett ganska kärt besvär? :)

      Radera
  3. sv: Vilken bok förutom Flickoffret funderar du på att ta som nästa bok? Kanske kan rekommendera något? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måste nog välja något rec ex i alla fall och det står väl egentligen mellan Flickoffret, Lång väg hem, Vassa föremål och Demonologi för nybörjare :)

      Radera
  4. Så finns det ju två till i Engers serie, som väl förhoppningsvis kommer på svenska också

    SvaraRadera
  5. Så lätt hänt att det slinker med mer än en ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, finns det inte till och med en regel som säger att man inte får låta en bok färdas ensam? :)

      Radera
  6. Jag har precis läst en av Beckett och blev väldigt positivt överraskad (har funderat på att lägga ner deckargenren pga att jag har slutat hitta några bra). Ska läsa resten i serien också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får se om jag läser den där Beckett nästa år, men då tänkte jag i och för sig fokusera på serier som inte är färdiglästa. Inte påbörja nya :)

      Radera
  7. Lyckliga gatan har jag velat läsa så länge nu så får snart göra slag i saken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska ha ett läs-ikapp-oavslutade-serier år nästa år, då tänkte jag läsa Lyckliga gatan :)

      Radera