torsdag 25 december 2014

Fullbordad utmaning #10

I år lyckades jag dra ut på boktolvan så den räckte hela året och jag tycker nog att jag fick till en ganska bra blandning.

Detta är fjärde året som jag kört den här utmaningen, som kläcktes av enligt O. Den går ut på att läsa tolv nya författare under året och det är en utmaning som passar mig jättebra, eftersom jag oftast läser betydligt fler nya författare. Det brukar alltså inte vara någon utmaning i egentlig mening.

Av de här tolv kommer jag med all säkerhet att fortsätta läsa fyra, vilket ju bara är 33%, men egentligen är inte resultatet så dåligt som det verkar. Två av författarna (Titti Guldstrand och Zinat Pirzadeh) har inte skrivit något mer, vad jag vet, och ytterligare fyra kommer jag nog att läsa om jag bara hittar något av dem som verkar intressant. Bara två (Paul Auster och Kate Mosse) var så icke-jag att jag inte vill läsa dem igen. Tyvärr råkar det ju vara så att jag har två böcker av Mosse stående olästa i hyllan, men kanske är de bättre...

I år blev det ingen fullpoängare i boktolvan, men Kvinnan i rummet, Den enögda kaninen och [geim] fick i alla fall 4,5. Annars var det ganska spridda betyg, allt från 2,5 till 4,5 och genomsnittet blev 3,79.




8 kommentarer:

  1. Jag är glad att jag inte har mer av Mosse i hyllan ;-)

    SvaraRadera
  2. Det var en fin blandning :) Jag har läst en trilogi av Paul Auster och tyckte nog inte att det var så dumt, men jag känner inte direkt ett sug efter att läsa mer av honom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. New York-trilogin va? Det var egentligen den jag ville läsa, men det var Osynlig jag fick tag på. Nu blir det nog inte fler av honom ändå :)

      Radera
  3. Detta är en riktigt rolig utmaning :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en av två som jag alltid är med på :)

      Radera
  4. Min boktolva har inte alls gått bra i år.

    SvaraRadera