måndag 22 december 2014

Fullbordad utmaning #9

En av mina favoritutmaningar är Pocketlovers återkommande Tre på Tre, den är precis lagom omfattande och går ut på att läsa tre böcker på samma "tema" - en trilogi, tre böcker av samma författare, tre böcker i samma genre, de tre första i en serie, tre böcker från samma land, tre som börjar på samma bokstav. Vad som helst egentligen, bara det är tre. Detta ska utföras från 1 september till 30 november.

Eftersom jag hoppades att utmaningen skulle dyka upp igen så sparade jag tre böcker som jag tänkte läsa då. Det är ett gyllene tillfälle att "bli av" med tre böcker som man kanske inte är jättesugen på och sådana böcker blev det i år, nämligen Garnethill-trilogin av Denise Mina.

Död i Garnethill
Exil
Den sista utvägen

Detta var de tre sista böckerna av Denise Mina som jag hade olästa i hyllan och det blir också de sista jag läser av henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar