måndag 1 december 2014

Månadsbokslut november 2014

Antal lästa böcker i november 2014: 8

70. Horn av Joe Hill (4)
71. Den sista utvägen av Denise Mina (3,5)
72. UR av Stephen King (4,5)
73. Kvinnorna i sjön av Lars Rambe (3)
74. [geim] av Anders de la Motte (4,5)
75. Hanteringen av odöda av John Ajvide Lindqvist (4)
76. Öppen grav av Kjell Eriksson (3)
77. Lång väg hem av Eva Dolan (4)

Antal lästa sidor: 2580
Genomsnitt/dag: 86
Genomsnitt/bok: 322

Snittbetyg: 3,8

Drama: 0
Fantasy: 0
Kriminalroman: 3
Science fiction: 1
Skräck: 3
Thriller: 1

Boktolvan: 1
Hyllvärmare: 4
Kaosutmaningen: 1

Kvinnor: 2
Män: 6
Duo: 0

Originalspråk (svenska): 4
Originalspråk (engelska): 1
Författare jag inte läst tidigare: 3
Biblioteksböcker: 0
E-böcker: 1
Ljudböcker: 0
Recensionsexemplar: 1

Månadens bästa: UR av Stephen King
Månadens sämsta: Öppen grav av Kjell Eriksson
Månadens överraskning: [geim] av Anders de la Motte
Månadens besvikelse: Kvinnorna i sjön av Lars Rambe
Månadens otäckaste: Hanteringen av odöda av John Ajvide Lindqvist

Kommentar:
Om månadens bästa: Ja, vad ska jag säga? King är kung.
Om månadens sämsta: Bara för att man stoppar in ett mord i slutet så blir det ingen deckare.
Om månadens överraskning: Blev väldigt förvånad över att jag gillade den så mycket som jag gjorde.
Om månadens besvikelse: Jag blir inte rädd av ord som kuslig, läskig, skrämmande. Det krävs betydligt mer.
Om månadens otäckaste: Och det var inte zombiesarna jag blev rädd för.

6 kommentarer:

  1. Blev också förvånad över att jag gillade Geim. Den kändes nyskapande bredvid alla andra deckare liksom :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag, och jag brukar vara allergisk mot engelska uttryck i svenska böcker, men här funkar det :)

      Radera
  2. Anders de la Motte gjorde ett bra framträdande här i Sundsvall och jag blev nyfiken på hans böcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev själv förvånad över att jag gillade stilen så mycket som jag gjorde :)

      Radera
  3. Blir nyfiken på din recension av Hanteringen av odöda :) När den precis kom var jag väldigt intresserad av att läsa den, men det har bara inte blivit av att jag har läst något av honom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är färdigskriven, men det dröjer ett tag till innan den kommer. Men jag kan ju säga så mycket som att den är bra och inte alls en ordinär zombie-bok :)

      Radera