måndag 15 december 2014

Sambon lär sig!

Sambon är ju så lyckligt lottad att han jobbar på ett företag där det ibland säljs ut saker. Ibland är de sakerna böcker. Tidigare så vågade han inte ta några för han visste inte vilka jag redan har. Jag förstod inte alls vad han menade, vad spelar det för roll?

Nu är det i alla fall tredje gången han kommer hem med böcker och den här gången hade han fem stycken med sig. En av dem ville jag ha själv.

Jonny Liljas skuld av Olle Lönnaeus har jag varit nyfiken på länge. Det är första delen i en serie och utspelar sig i Skåne.

Någon dag senare kom han hem med en till.

När jag påpekade att Vedergällning av Thomas Erikson finns på min önskelista så tyckte han att jag kunde få den nu, i stället för som julklapp.

12 kommentarer:

  1. Åh det var inga dåliga böcker!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, och hade jag inte redan haft de andra så var de nästan ännu bättre :)

      Radera
  2. Vilka himla roliga överraskningar :) Och förskottsjulklappar är väl aldrig fel ;)
    Vilken tur du har.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, humöret stiger flera grader av detta :)

      Radera
  3. Svar
    1. Han har till slut insett att om jag redan har någon av böckerna så kan han ju ge dem till någon annan :)

      Radera
  4. Ja bara det inte innebär färre böcker till julklapp så ;-)

    SvaraRadera
  5. Svar
    1. Skönt att se att han kan lära sig, till och med utan att jag tjatat :)

      Radera
  6. Meh, vad har han för superjobb? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han jobbar på ett av Sveriges största e-handelsföretag :)

      Radera