torsdag 1 januari 2015

Månadsbokslut december 2014

Antal lästa böcker i december 2014: 7

78. Kvinnorna på stranden av Tove Alsterdal (3,5)
79. Polis av Jo Nesbø (4,5)
80. En fransk curry av Richard C. Morais (3,5)
81. Vredens tid av Stefan Tegenfalk (3,5)
82. Sanning av Peter Temple (3)
83. God jul av Jonas Karlsson (4)
84. Crimebook av Rasmus Finnhult (3)

Antal lästa sidor: 2661
Genomsnitt/dag: 85
Genomsnitt/bok: 380

Snittbetyg: 3,57

Drama: 2
Fantasy: 0
Kriminalroman: 4
Science fiction: 0
Skräck: 0
Thriller: 1

Boktolvan: 1
Hyllvärmare: 3
Kaosutmaningen: 1

Kvinnor: 1
Män: 6
Duo: 0

Originalspråk (svenska): 4
Originalspråk (engelska): 0
Författare jag inte läst tidigare: 5
Biblioteksböcker: 0
E-böcker: 1
Ljudböcker: 0
Recensionsexemplar: 2

Månadens bästa: Polis av Jo Nesbø
Månadens sämsta: Sanning av Peter Temple
Månadens överraskning: -
Månadens besvikelse: Crimebook av Rasmus Finnhult
Månadens otäckaste: -

Kommentar:
Om månadens bästa: Ganska så ohotad där uppe i toppen.
Om månadens sämsta: Nog för att jag gillar ett korthugget språk, men det finns gränser.
Om månadens överraskning: Det känns oerhört trist att inte ha blivit överraskad alls.
Om månadens besvikelse: Högteknologisk krimavdelning? Ja, de hade datorer...
Om månadens otäckaste: Nej, det var inte mycket som var otäckt den här månaden.

4 kommentarer:

  1. Ska bli intressant att se vad du tyckte om Vredens tid...
    Truth står ju i hyllan som hyllvärmare och jag blir ju inte direkt lockad att läsa den nu ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vredens tid tycker jag nog var en typisk debutbok ;) Sanning/Truth blev jag väldigt... ja, ambivalent till.

      Radera
  2. Det är trist när en inte alls blir överraskad :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var faktiskt en ganska trist läsmånad i det avseendet, jag gillar när böcker överraskar mig.

      Radera