tisdag 10 februari 2015

I mustache you some questions

Den här taggen, eller vad man ska kalla det, har jag sett på flera bokbloggar och minsann, jag blev taggad. Av Carolina. Tack!
Jag förstår överhuvudtaget inte vad mustasch har med de här frågorna att göra, men vem bryr sig?!

Four names that people call me (other than my real name):
Det här är faktiskt sant. Jag kallas inte något annat än mitt namn. Många har försökt, men ingen har lyckats.

Four jobs I have had:
- kryddpackare
- ekonomiassistent
- programmerare
- systemanalytiker

Four movies I would/have watched more than once:
Men... jag ser om nästan alla bra filmer ju...

- Grease
- Sjätte sinnet
- Fyra bröllop och en begravning
- Memento

Four books I would recommend:
Vem har egentligen satt ihop de hör frågorna, fyra filmer och nu fyra böcker...

- Pestens tid av Stephen King
- Boktjuven av Markus Zusak
- En man som heter Ove av Fredrik Bergman
- Den långa flykten av Richard Adams

Four places I have lived:
- Hällingsjö (den pyttelilla byn där jag spenderade tiden mellan 5 och 24)
- Göteborg (bodde där först tills jag var 5, men det kommer jag inte ihåg och sedan igen mellan 1994 och 1998)
- Hässleholm (där bodde jag på tok för länge)
- Lund (här bor jag nu)

Four places I have been:
Det här är mestadels gamla meriter, men jag har varit där.
- Nya Zeeland
- Fiji
- Hawaii
- Skottland

Four places I'd rather be right now:
Var som helst förutom där jag är nu? Nej, inte riktigt kanske, men de här fyra ligger bra till.
- Madeira
- Nya Zeeland
- Malta
- Göteborg

Four of my favourite foods:
- grillad kyckling med tzatziki
- ostbågar (OLW, och ja, det räknas som mat)
- gazpacho
- varmrökt lax med romsås

Four TV-shows that I watch:
Men herregud, fyra TV-serier också...

- Greys anatomy
- Bones
- Game of thrones
- Gotham

Four things I am looking forward to this year:
- att jag får ett nytt jobb. Snabbt.
- att grannarna fortsätter att sköta sig så jag slipper höra dem dygnet runt
- att jag får minst en långhelg i Göteborg
- att min familj kommer ner och hälsar på minst två gånger

Four things I am always saying:
Det här är svårt, jag vill ju gärna tro att jag inte har några sådana fraser eller ord...

- men...
- typ
- exakt
- änna (sa jag alltid förr, men jag fick vänja mig av vid det när jag flyttade till Skåne, ingen förstod vad det betydde)

Four people I tag:
Har ingen koll på om ni har blivit taggade, men jag vet att ni i alla fall inte gjort den än

- Romeo and Juliet
- Lottens bokblogg
- C.R.M. Nilsson
- Det mörka tornet

17 kommentarer:

  1. Tack för taggen :) Ska göra den här framöver.

    SvaraRadera
  2. Jamen självklart är OLW ostbågar mat?! Mättar och gör en glad. Alltså mat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det det som är definitionen på mat? Hmmm... då vet jag mycket som borde räknas som mat :)

      Radera
  3. Vad kul med Madeira. Jag bodde där flera år och det är där mina barn är födda. Underbar ö :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig varit där, men ön har stått högt upp på min lista i så där 30 år :)

      Radera
  4. Lilla Hässleholm! Den staden känner jag väl =) Och såklart ostbågar är mat, vi brukar ibland ha chipslunch här hemma =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte så svårt att känna till Hässleholm, det är så litet och inget finns där :) Chipslunch? Borde man kanske införa.

      Radera
  5. Absolut, ostbågar är mat :)

    SvaraRadera
  6. Nya Zeeland skulle jag vilja åka till!
    Tzatziki, ostbågar, gazpacho - det blir ju busenkelt att göra enkäten :-) Copy paste... Jag gör den nog nästa vecka tror jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ändrade mig. Den kommer i morgon :-)

      Radera
    2. Jag vet inte hur det är på Nya Zeeland nu, var där för 25 år sedan innan turistströmmen riktigt slagit till, men då var det helt fantastiskt. Och trots att det tar så lång tid att åka dit så skulle jag göra det igen utan att tveka :)

      Man kanske borde prova att kombinera tzatziki med ostbågar :)

      Radera
  7. Är Gotham bra? :) Jag har funderat på att se den

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte riktigt vad jag ska svara på det :) Den är helt OK, men inget jag skulle sakna om jag missade den. Tänkte i alla fall kolla på första säsongen för att se lite vart det tar vägen.

      Radera