fredag 31 juli 2015

Men titta här...

Av en för mig okänd anledning så dök det upp en bok här förra veckan. Och inte vilken bok som helst.

Aniara av Knut Larsson. Det här är alltså en tecknad version av Harry Martinssons Aniara. Jag är inte helt säker, men jag tror att vi läste utdrag ur den i gymnasiet, men jag minns egentligen ingenting, förutom något om rymden. Jag vet faktiskt inte varför den här boken kom hem till mig, jag har aldrig läst tecknade serier (förutom Tintin och liknande när jag var liten) så det här blir ju väldigt intressant. Kanske kan även jag få upp ögonen för tecknat?

8 kommentarer:

  1. Aniara i original har jag ju läst men det var verkligen många herrans år sedan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bläddrat lite i denna, men jag har så otroligt svårt för tecknat. Det är så ostrukturerat ;)

      Radera
  2. Ibland kan man få en överraskning när man kollar posten och det är inte så dumt. Hos mig låg Den sista utvägen av Denise Mina plötsligt i lådan förra veckan, snällt av Modernista så nu får jag väl ge serien en chans ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Överraskningar i form av bokpaket är aldrig fel. Hoppas du gillar Denise Mina mer än vad jag gör ;)

      Radera
  3. Svar
    1. Ja, men jag kan ju inte låta bli att undra hur de fick för sig att skicka den till mig :)

      Radera
  4. Aniara som tecknad serie? Skulle vara det för att få mig att läsa Aniara. Jag är inte så pepp på böcker på vers.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag gillar inte heller att läsa på vers, det blir kortslutning i huvudet då.

      Radera