fredag 17 juli 2015

Släpp böckerna fria

För det mesta har jag ett väldigt bra minne, men var jag läste om Facebookgruppen #glömenbok kan jag bara inte minnas. Det var i alla fall på en bokblogg.

I alla fall så gick jag med där och i tisdags släppte jag ut min första bok, Fel grav och andra berättelser av Kelly Link. Den fick åka från Lund till Malmö på regionbuss 171, men vart den tog vägen sedan vet jag inte. Hoppas den har fått det bra och att den nya ägaren tar hand om den.

Fotot blev inte så bra, men det kom ju andra passagerare så jag fick lite bråttom :)

En del av mina böcker kan ges bort på det här sättet, i alla fall de som varken min mamma eller svärmor vill ha.

Gå med i gruppen vetja och låt dina gamla böcker göra någon annan glad!

Och jag ber så hemskt mycket om ursäkt om någon tar illa upp av den här bilden, men jag bara måste dela med mig. Jag skrattade rejält när jag såg den på Texas Longhorn, Malmö Triangeln, när vi käkade lunch där.

10 kommentarer:

  1. Haha, ja men det ligger nog lite i budskapet på den skylten. ;)

    SvaraRadera
  2. Jaså finns glöm en bok på Facebook, ska kolla. Nu ska jag skoja med min dotter hon är vegetarian.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har varit medlem på Bookcrossing väldigt länge, men jag föredrar ju en svensk variant :)

      Radera
  3. Bra idé det där med att glömma en bok - hoppas det funkar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland har de som hittat böcker skrivit en kommentar, men det verkar vara väldigt sällan. Tyvärr.

      Radera
  4. Haha, rolig skylt, bra att veta att det är lite så det ligger till.... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte den skylten var fantastiskt rolig :)

      Radera
  5. Jag lämnade lite böcker här och där förra sommaren :) Har två påsar med böcker jag inte ska ha kvar så kanske lämnar någon också nu någonstans :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De flesta av mina böcker kan jag ge till mamma, syster, svärmor... men ibland dyker det upp en som ingen av dem vill ha, då är det bra med en annan lösning :)

      Radera