torsdag 9 juli 2015

TAG: Sommarläsning

Jag blev taggad av Zelly och bokhuset att göra den här kuliga sommarenkäten, som jag gjorde både 2013 och 2014. Nu börjar det ju likna tradition :)

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinnas läsas i sommar?
Jag har faktiskt ett antal böcker som jag känner att jag bara måste läsa. Snart. Helst nu. Alltså i sommar.
Gone girl av Gillian Flynn
Britt-Marie var här av Fredrik Backman
En tid för mirakel av Karen Thompson Walker
Mr Mercedes av Stephen King
Leon av Mons Kallentoft och Markus Lutteman

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att tag i?
Nej, det finns ingen sådan nu, den läste jag precis ut :)

3. Var är bästa stället att läsa på i sommar?
Same procedure as last year, eller vadå?

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommet läsa någonstans?
Om det regnar och är kallt så kommer jag att befinna mig i soffan, mestadels. Men jag hoppas ju på balkongen.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
En lågoddsare... Britt-Marie var här, kanske.

6. Vilken bok borde alla läsa i sommar?
Eftersom alla inte är speciellt lika, så finns det ingen bok alla borde läsa. Alla borde läsa det de vill.

7. Strand eller hängmatta?
Ingetdera blir det nog, men en solstol under ett parasoll på en strand är ju något som skulle passa mig.

8. Deckare eller roman?
Förstår inte frågan. Roman är ingen genre och en deckare är också en roman.

9. Favoritgenre?
Skräck. Eller thriller. Spännande ska det vara i alla fall.

10. Tagga 3 andra:
Tre frivilliga? Inte? Då får du, du och du göra den.

8 kommentarer:

  1. Den där högen med böcker som borde läsas NU minskar egentligen aldrig, eller hur?

    SvaraRadera
  2. Hoppas du kommer gilla Leon och Mr Mercedes :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De två måste jag nog försöka ta tag i ganska snart. Juliläsningen har gått så bra att jag faktiskt kanske hinner med båda den här månaden :)

      Radera
  3. Jag har läst både En tid för mirakel och Britt-Marie var här, som båda är riktigt bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är rejält sugen på båda två :)

      Radera
  4. Jag tog och gjorden denna enkät! Jag väntar på Mr Mercedes, kölistan på biblioteket är ju evighetslång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gläder mig att så många vill läsa King :)

      Radera