söndag 19 juli 2015

TAG: TMI

De här enkätliknande sakerna som dyker upp då och då är en riktig guldgruva att ta från när man inte har tid/lust/ork för något annat. Denna hittade jag hos Vargnatt. Och TMI står för Too Much Information.

Vad har du på dig?
Eftersom jag är hemma när jag skriver detta så har jag på mig mjukisbyxor och t-shirt, min hemmauniform.

Hur lång är du?
160 cm.

Några piercingar?
Jag hade hål i öronen för så där 30 år sedan, men de har nog växt igen nu.

OTP?
Jag är så gammal att jag inte har en aning om vad detta betyder. Googlade och hittade: One True Pairing. Meaning your favorite combination of characters in a fandom. Nej. Det hjälpte inte ett dugg.

Favoritprogram/tv-serie?
Suck. Jag älskar TV-serier och det finns så oändligt många jag tycker om. Alltså gör jag det enkelt för mig, går åt ett annat håll och väljer något jag med säkerhet vet att jag aldrig kommer att tröttna på: Mästarnas mästare.

Favoritartist/band?
Per Gessle och Gyllene Tider kommer för alltid att ha hedersplatsen i mitt hjärta.

Någonting du saknar?
Ett jobb.

Favoritlåt?
Sanningen är ju att det finns fler låtar än böcker (väl?), hur ska jag kunna välja en enda låt? Det finns i alla fall en som följt med sedan mitten av 70-talet och som fortfarande är lika bra, Bohemian rhapsody med Queen.

Favoritskådespelare?
Men jösses... *skakar om burken och drar på måfå*... Tom Cruise och Meryl Streep.

Favoritfärg?
Beror lite på vilket humör jag är på, men lila och grön har det varit ett tag nu.

Hög eller låg musik?
Låg. Oftast i alla fall.

Senaste boken du läst?
Visning pågår av Sofie Sarenbrant.

Vad läser du just nu?
Började läsa Mr Mercedes av Stephen King nu på morgonen.

Senaste programmet du såg?
Nu måste jag nog först definiera se på... för mig betyder det något jag aktivt tittar på, inte något som står på i bakgrunden. Och då blir det ett gammalt avsnitt av Live at the Apollo, på BBC Brit.

Favoritmat?
Grillad kyckling, tzatziki och en god sallad.

Plats du vill besöka?
Egentligen vill jag till Australien, men sambon har ormskräck och tror att de ligger i drivor där, så antingen får jag åka själv eller byta sambo. Inget av alternativen tilltalar mig.

Senaste platsen du besökte?
Helsingör.

Favoritsötsak?
Jag är inte så mycket för sötsaker, jag är mer för salt, men då får jag väl välja choklad.

Senaste sporten du spelade?
Räknas kubb? Inte? Då får det bli brännboll. Jaså, räknas inte det heller? Då får det bli fotboll då, någon gång i slutet av 70-talet.

10 kommentarer:

  1. TMI vet jag vad det betyder men inte det andra. Men lite kul var den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag såg den här taggen första gången så trodde jag att den hade att göra med bokserien The Mortal Instrument. Den brukar de också förkorta med TMI :)

      Radera
  2. Kul enkät och du är inte ensam om att inte veta vad OTP är. :) Och det där med sportutövande - om inte kubb räknas är det nog tjugo år sedan jag "sportade".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag avskyr egentligen förkortningar, speciellt den sorten som alla förutsätter betyder samma sak för hela befolkningen.

      Kubb har jag faktiskt inte spelat sedan 2003, då bröt jag foten under en match :)

      Radera
  3. Jag får alltid google OTP, lyckas aldrig komma ihåg vad det står för.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förkortningar är jättebra, när de används på rätt sätt och det inte förutsätts att alla vet vad de betyder :)

      Radera
  4. Jag är inte heller speciellt förtjust i sötsaker, utan föredrar också salt. Sött eller surt är ungefär som pest eller kolera för min del. Den här enkäten har jag nog gjort, men den är lite kul :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sött ger jag inte mycket för, men däremot gillar jag surt också. Och beskt :)

      Radera
  5. Kul, kanske lånar den här någon regnig dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att ha när man inte vet vad man ska skriva :)

      Radera