tisdag 14 juli 2015

Top Ten Tuesday: De senaste böckerna som flyttade in hos mig


Tisdag igen och då naturligtvis dags för en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är Last Ten Books That Came Into My Possession (bought, library, review copies).

Skönt med en lätt för en gångs skull. Det är ju bara att kolla i programmet...

1. Sista riket av Brandon Sanderson
2. Mr Mercedes av Stephen King
3. Enders spel av Orson Scott Card
4. Det 19:e Fabergéägget av Claes Ericson
5. Nattfilm av Marisha Pessl
6. Stjärnklart av Lars Wilderäng
7. Oceanen vid vägens slut av Neil Gaiman
8. Jakthundarna av Jørn Lier Horst
9. You had me at hello av Mhairi McFarlane
10. Plan B av Jonathan Tropper

14 kommentarer:

  1. Flera av böckerna på din lista har jag lust att läsa! Nattfilm är den enda jag har läst, och den är riktigt bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nattfilm är jag så otroligt nyfiken på :)

      Radera
  2. Sju av de här står i våra hyllor också (om jag räknar in barnens...). Så får vi se om de andra tre hamnar där också så småningom...

    SvaraRadera
  3. Jag är lite sugen på några av böckerna i din lista

    SvaraRadera
  4. Nattfilm står ständigt på min evighetslånga TBR - lista! Jakthundarna är jättebra. Oceanen vid vägens slut försökte jag nyligen läsa, men kom inte så långt den gången. men snart tar jag nya tag! annars flera okända titlar i din lista

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den där TBR-listan... den blir ju aldrig kortare tycker jag :)

      Radera
  5. Den enda av dessa som jag har läst är Oceanen vid vägens slut och den är riktigt bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju inte läst något av Gaiman, men jösses vad det skrivs mycket om honom :)

      Radera
  6. Det var inte så länge sedan Neil Gaimans bok kom till mig också. Ser flera böcker på din lista som jag tänkt köpa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De där pocketreorna är rent livsfarliga :)

      Radera
  7. Nattfilm och Jakthundarna har jag läst och båda var väldigt bra. Är flera som jag vill läsa på din lista däribland Mr Merceders. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att jag ska flytta upp Mr Mercedes ett steg i läslistan och ta den som nästa bok. Skulle behöva något riktigt bra nu.

      Radera