tisdag 7 juli 2015

Top Ten Tuesday: Hajpade böcker jag (ännu) inte läst


Tisdag igen och då naturligtvis dags för en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är Top Ten Hyped Books I've Never Read.

Vad är egentligen en hajpad bok? En som jag upplever att det skrivs om precis överallt har någon aldrig hört talas om. Men jag får väl utgå från mig själv, allt annat vore ju hopplöst. För att göra det enklare för mig och så jag inte drunknar i bokfloden så bestämde jag mig för att ta med böcker jag upplever som hajpade, som jag inte har läst. Än. Men de står här hemma och stampar frustrerat.

1. Jellicoe road av Melina Marchetta
2. Odinsbarn av Siri Pettersen
3. Insurgent av Veronica Roth
4. Cinder av Marissa Meyer
5. Britt-Marie var här av Fredrik Backman
6. Läsarna i Broken Wheel rekommenderar av Katarina Bivald
7. Torka aldrig tårar utan handskar av Jonas Gardell
8. Ull av Hugh Howey
9. Fågelbarn av Christin Ljungqvist
10. En tid för mirakel av Karen Thompson Walker

24 kommentarer:

  1. Jellicoe Road har jag också och en bok av Veronica Roth (men jag tror det är samma serie), Fredrik Backman har jag också men inte just Britt-Marie.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är intressant att se att flera har Jellicoe Road på sin lista :)

      Radera
  2. Nej inte läst en enda men läskigt nog har jag köpt en del av dessa.

    SvaraRadera
  3. Just ja, Odinsbarn och Ull hade jag kunnat ta med på listan! Annars har jag läst de flesta. Läskigt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det är bra böcker allihop och jag ska ju läsa dem så småningom :)

      Radera
  4. Jag har läst alla utom Odinsbarn och Ulla, och tyckte mycket om dem alla :)

    SvaraRadera
  5. Britt-marie hoppas jag att du kommer läsa någon gång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajamän, jag har nog tänkt klämma in den i sommar :)

      Radera
  6. 4 och 9 har jag läst. I stort sett alla övriga böcker på listan har jag också tänkt läsa någon gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I sinom tid kommer jag nog också till dem på läslistan :)

      Radera
  7. Nummer 2, 4 och 6 finns på min lista med böcker som jag vill läsa någon gång. Jellicoe Road, Insurgent och Britt-Marie var här är riktigt bra böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Insurgent funderar jag på att försöka hinna med i år, vill ju se filmen också :)

      Radera
  8. Kan starkt avråda från Läsarna i Broken wheel rekommenderar i alla fall. ;) Tyckte den var helt förskräcklig. :o

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ajdå, dessvärre har jag ju den redan. Ska försöka klämma in den när mitt behov av förskräcklig feelgood är ovanligt stort :)

      Radera
  9. Åh så skönt att jag inte var ensam med att ha Jellicoe road oläst :)
    Odinsbarn måste jag verkligen skaffa hem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jellicoe road var ju så hypad ett tag att jag nästan tappade lusten att läsa den, men så dök den upp på e-boksrea :)

      Radera
  10. Jag har bara läst nr 6 och första delen av 7. Är som att när de blir för hajpade så vill jag inte läsa. Gillar doldisar mycket bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så mycket roligare att hitta någon debutant som nästan ingen hört talas om :)

      Radera
  11. Jag hade svårt att svara på denna fråga faktiskt, det blev en enda på min lista! Av dina så har jag läst alla utom nr 9 och jag har gillat dom alla, fast på olika sätt! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker ju läsa dem så småningom, har bara lite svårt att ta mig an hypade böcker när de syns som mest :)

      Radera
  12. Jag har nog bara läst 2 böcker på din lista. Läsarna i Broken Wheel och så första delen i Torka aldrig tårar utan handskar sen kom jag av mig. Britt-Marie håller jag på med, lite uppförsbacke av någon anledning....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Britt-Marie tänker jag nog försöka läsa i sommar. Den är väl inte dålig?

      Radera