fredag 25 september 2015

Tar det aldrig slut? Hoppas inte...

Ännu en bok har ramlat in här...
Den väldigt efterlängtade Lewispjäserna av Peter May har äntligen kommit. Lite blandade känslor har jag nog, på ett sätt vill jag ju inte att den här serien ska ta slut. Så här står det om boken på Modernista:
Fin Macleod – numera säkerhetschef på en privatägd egendom på Isle of Lewis – får i uppdrag att utreda en våg av illegal jakt på ön.
Hans efterforskningar återförenar honom med Whistler Macaskill, en lokal tjuvskytt som var Fins bästa kompis under tonåren. Whistler bär sedan länge på en stor hemlighet. Och när återföreningen tar en mörk, våldsam vändning inser Fin att det skulle kunna bli förödande för ön om sanningen kom fram.
Den ser jag verkligen fram emot att läsa och den har nästan klättrat överst i läslistan. Tack för boken!

8 kommentarer:

  1. Jag kunde inte hålla mig utan köpte den på engelska ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är det svårt att ge sig till tåls och vänta :)

      Radera
  2. Jag har inte läst den än men snart så

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste ut den nu i veckan och den är minst lika bra som de andra två :)

      Radera
  3. Har Lewismannen kvar innan jag kan ge mig i kast med den där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har redan läst ut Lewispjäserna och nu är jag lite ledsen för att serien är slut.

      Radera
  4. Jag har inte ens börjat på den här trilogin..men har hört så mycket bra så kanske borde kanske ta tag i och läsa den!! :)

    SvaraRadera