onsdag 16 september 2015

Tisdagsutmaning: Mitt bästa bokmässeminne


Kulturkollo den här veckan handlar det om det stora, välkända eventet som går av stapeln i Göteborg nästa vecka.

Veckans utmaning går ut på att berätta om

ditt bästa bokmässeminne

Det ante mig. Bara strö salt i såren... Precis som Linda så är min hemstad Göteborg och kommer alltid att vara det. Trots att jag nu emigrerat till republiken Skåne. Ett besök på Bokmässan är alltså ett dubbelt nöje för mig eftersom jag då också kommer till min kära hemstad. Men...

Nej, det blir ingen bokmässa för mig i år, men om sanningen ska fram så är jag inte jätteledsen för det. Jag var där förra året och insåg att det där är nog inget jag vill göra varje år. Det var nämligen inte bara jättekul utan också extremt jobbigt för en som inte gillar folksamlingar.

Så till mitt bästa bokmässeminne... Det får jag nog ta från förra året då, eftersom den/de jag varit på innan var så längesedan att jag inte kommer ihåg något. Men jag var på den allra första bokmässan 1985, det är ju i och för sig kul det också. Även om man nu inte minns några detaljer.

Det jag minns mest från förra året, förutom att jag stod i kö i över en timme för att få en bok signerad av Fredrik Backman och där personalen gick runt och bjöd på smågodis för att ingen skulle svimma på grund av lågt blodsocker, är att jag träffade många trevliga bokbloggare på bokbloggarminglet. Det var jättekul att få ansikten på dessa människor som man följt i flera år. Och vilka öppna, generösa människor vi är :) Förhoppningsvis ses vi igen någon gång!

8 kommentarer:

  1. Bokbloggarmingel ser jag fram mot! Fast träffa dig på sådant får man alltså göra något annat år, förstår jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bokbloggarmingel är jättekul och jag kommer att vara avundsjuk på er allihop :)

      Radera
  2. Ja bokbloggarminglet var supernice och så fick man böcker och träffa författare med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Böckerna och författarna var ju en oväntad bonus :)

      Radera
  3. Ja det kändes som salt i såren för en som ALDRIG varit på bokmässan /Inte alls bitter

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har ju en bit att åka, men man kan ju passa på att ta en långhelg i Göteborg :)

      Radera
  4. Tråkigt att vi inte ses! Får bli en annan gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror bokmässan kommer att fortsätta existera och förmodligen blir det fler besök :)

      Radera