tisdag 8 september 2015

Top Ten Tuesday: Avslutade serier som jag måste läsa klart


Tisdag igen och då naturligtvis dags för en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är Ten Finished Series I Have YET to Finish (topic first done in 2012).

Jag är inte helt säker på att jag förstår temat i veckans topp tio... måste serien vara avslutad? Hur ska man veta det? Nåväl, här kommer tio serier som jag tror är avslutade, men som jag inte läst klart.

Serien om...
1. Berättelsen om Blodet av Anders Björkelid (har läst en av fyra)
2. Carl Hamilton av Jan Guillou (har läst spridda skurar, men sammanlagt fyra av tolv)
3. Annika Bengtzon av Liza Marklund (har läst nio av elva)
4. Gunnar Barbarotti av Håkan Nesser (har läst fyra av fem)
5. Opcop av Arne Dahl (har läst en av fyra)
6. HP av Anders de la Motte (har läst två av tre)
7. Peregrino av Cecilia Samartin (har läst en av tre)
8. Madeleine Edwards av Katarina Wennstam (har läst två av tre)
9. Isle of Lewis av Peter May (har läst två av tre)
10. Ewert Grehns av Anders Roslund & Börge Hellström (har läst fem av sex)

16 kommentarer:

  1. Peter Mays trilogi har jag bara läst en av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fick precis hem den tredje delen nu och den ska minsann läsas så fort det bara går :)

      Radera
  2. Det är mycket lättare att börja på en serie än att avsluta den ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag nog att jag kan hålla med om :)

      Radera
  3. Håller med Johanna här ovan!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker att avsluta flera serier i år, men jag tror att jag nästan kommer att ha påbörjat lika många :)

      Radera
  4. Jeg har også lyst til å lese flere bøker om Carl Hamilton :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill så gärna läsa dem i rätt ordning och eftersom de är tolv stycken så kanske det kan tänkas bli en årsutmaning :)

      Radera
  5. Jag fuskade lite med Lewis-trilogin. Håller på med sista boken så än är den inte riktigt avslutad :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om man inte läst ut den så är serien inte avslutad :)

      Radera
  6. HP-serien har jag här hemma, första två delarna i alla fall men ännu är de olästa =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju läst de två första delarna och faktiskt gillat en hel del. De är väldigt snabblästa :)

      Radera
  7. Peter May kunde jag ju inte hålla mig från! Några av de här serierna har jag ju funderat på att prova. Frågan är om man ska börja fler serier bara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker få ner antalet oavslutade serier, men det är inte lätt. Det finns ju så många jag vill påbörja också :)

      Radera
  8. Jag följer inte någon av dessa serier, men är nyfiken på Cecilia Samartins serie.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju bara läst första boken, men jag blev väldigt positivt överraskad :)

      Radera