fredag 18 december 2015

Det kommer mera...

Jag tror jag har gett upp nu, det här kommer inte att bli året då jag skaffade färre böcker än vad jag läser på ett år. Heller.
Vid ett flertal tillfällen så har jag kikat på Carina Bergfeldts böcker, speciellt Fadersmord som kom ut redan 2012, tror jag. Jag har vänt och vridit, men alltid lyckats stå emot. Men så råkade jag få syn på en tävling hos Bookmark Förlag. Där kunde man vinna både Fadersmord och hennes nya bok, Fotografiet. Och minsann, jag vann! Tack så mycket!

Det här är ju först och främst en bokblogg, men eftersom jag numera även skriver om filmer jag ser så tänkte jag passa på att visa upp mina fynd från Black Friday. Det här är vad jag köpte på cdon.
Några filmer blev det ju ja... Focus, Chappie, Tomorrowland, Jupiter ascending, Poltergeist (re-make) och Unbroken. Någon som sett?

Ett par TV-serier passade jag på att köpa också... Tredje säsongen av Person of Interest och sjunde säsongen av Castle.

8 kommentarer:

  1. Filmer räknas väl inte i alla fall ;-)?
    Jag vågar inte ens sätta upp ett mål av den typen. Men nu när jag skulle välja bok kollade jag vilka jag inte läst av de jag fick förra julen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Filmer ingår inte i samma system som böcker :) Tack och lov.

      Det är egentligen inget konkret mål, men jag försöker varje år :)

      Radera
  2. J@l[*a CDON! Mina Black Friday böcker har inte kommit alla än! Fick ett mejl där det stod att de hade högt order tryck, därför kunde de inte leverera den sista pocketbok på obestämd tid. Men kollar man på hemsidan står det att om man köper den ska den komma inom 4-6 dagar och beställer man före den 20:e ska man ha grejerna till jul. Så nu vill det till att de lägger på ett kol. Jag ska aldrig mer köpa böcker där, det bara strular... Annat har gått bra, men inte böcker $*@~|<**%

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sanningen är att jag lite undviker att handla på cdon, bara för att jag vet att det har strulat mycket där den senaste tiden. De har bytt lager och... tja, det verkar inte funka speciellt bra. Än.

      För övrigt så jobbar sambon på cdon (dock inte lagret) och han får ofta höra en hel del kraftuttryck från mig när det gäller hans arbetsgivare ;)

      Radera
    2. Oj då, då förstår jag att han hamnar i skottgluggen ;) Nu har de skickat sista boken, så jag förlåter dem för denna gång. Men det dröjer innan det blir nån mer bokbeställning därifrån.

      Radera
    3. Han får stå till svars för allt som överhuvudtaget inte är bra med cdon ;)

      Radera
  3. Jag har insett att det inte är någon ide med köpstopp eller liknande, fungerar inte ändå, och det är lika illa både när det gäller böcker och filmer i vårt hem :) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, något officiellt köpstopp är det ingen idé att ha, det funkar inte. Men man kan ju försöka hålla igen :) Det är inte riktigt lika illa med filmer här, men jag jobbar på det :)

      Radera