torsdag 10 december 2015

Hett i hyllan #17

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Samtidigt som jag köpte förra veckans gästspel i Hett i hyllan så inhandlade jag också Fruset ögonblick av Camilla Ceder.
Jag kommer egentligen inte ihåg vad det var som lockade med den här heller. Kanske var det att författaren är från Göteborg och jag någonstans hoppades att boken utspelar sig i mina hemtrakter? Jag vet inte ens om den informationen faktiskt står på omslaget. Det kan hända att detta bara är en efterkonstruktion...

Nåväl, detta är Camilla Ceders debut och det är också första delen i en serie, naturligtvis, om kriminalkommissarie Christian Tell och journaliststudenten Seja Lundberg. Jag behöver ju egentligen inga nya serier att läsa, jag försöker ju förtvivlat läsa klart de nn (ingen vet hur många de är, inte ens jag) stycken som jag redan följer så kanske får den vänta ännu ett tag på att bli läst. Förresten så såg jag att det bara verkar ha kommit en bok till, så kanske ändå.

Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

6 kommentarer:

  1. Har läst den och ytterligare en bok av henne. Helt okej, som svenska deckare är mest skulle jag nog säga som omdöme ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ungefär det jag misstänkte, men det är ju alltid kul att läsa nya författare :)

      Radera
  2. Oj nu påminde du mig om den här boken. Jag har läst den för några år sedan men hade helt glömt bort den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då gav den inga bestående intryck alltså ;)

      Radera
  3. Svar
    1. Camilla Ceder verkar inte ha slagit igenom ordentligt, men jag kände faktiskt igen namnet när jag köpte den :)

      Radera