lördag 30 januari 2016

Läsplanering februari 2016

Februari, årets nästvärsta månad. Och i år är den dessutom en dag längre. Man skulle kanske välja mer upplyftande böcker att läsa en månad som denna, men jag är inte säker på att jag har några. Det får bli dessa. Ser det inte ut som att det går lite i grönt...?

Carmen och döden av Karin Fossum. Hyllvärmare. Finish That Series Challenge.
Den hemliga historien av Donna Tartt. Hyllvärmare. Boktolva. E-bok.
Kolbarnet av Monica Kristensen. Rec ex.
Blindspel av Stephen Booth. Hyllvärmare. Finish That Series Challenge.
Först när givaren är död av Anna Jansson. Hyllvärmare.

14 kommentarer:

  1. Haha, februari är en av mina favoritmånader ;) Men det kan bero på att jag fyller år då och att bokrean drar igång...

    Det ska bli spännande att läsa vad du tycker om Den hemliga historien. Jag har inte bestämt mig ännu om jag ska läsa Donna Tartt eller inte...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är klart, med två så stora händelser så måste man ju gilla februari :)

      Jag har egentligen inga som helst förväntningar på Den hemliga historien, men så många har ju pratat sig heta för den :)

      Radera
  2. Svar
    1. Så märkligt det kan bli, jag blev lite förvånad när jag såg omslagen bredvid varandra :)

      Radera
  3. Det ser ut att bli trevlig läsning. Omslagen går i samma färgskala också. Trevligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas i alla fall på trevlig läsning :)

      Radera
  4. Visst går det i grönt. Det är vårkänslorna som ligger där under och gror ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det konstiga är att det var helt omedvetet, jag ser inte omslagen när jag väljer böcker :)

      Radera
  5. Går verkligen i grönt :) Donna Tartts bok är med på min boktolva med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kul när det liksom blir ett omedvetet tema :) Jag hoppas vi gillar Tartt då ;)

      Radera
  6. Det kanske är oxveckornas påverkan som gjort att du valt böcker om död och liknande ;) Man får hålla ut till den 28 februari, då är oxveckorna officiellt över och det blir senvinter fram tills våren tar över.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, det brukar nog vara ganska mycket död och elände i min läsning :) Så som vintern ser ut här (snö, tö, is, regn, blåst) så längtar jag väldigt tills den tar slut.

      Radera
  7. Ska bli intressant att läsa vad du tyckte om Den hemliga historien. Jag började läsa den för några år sedan, men läste aldrig ut den. Kände mig på något sätt för gammal, som att man skulle ha läst den när man var runt 20 år och förförd av universitetsvärlden. Om du hyllar den kanske jag ger den en ny chans. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nog inga förväntningar alls, eller jo, jag förväntar mig nog att jag inte ska gilla den. Om man skulle ha läst den i 20-årsåldern för att gilla den så är jag väldigt mycket för sent ute ;)

      Radera