torsdag 11 februari 2016

Hett i hyllan #26

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

För en väldig massa år sedan (2007) läste jag Andrew Taylors Roth-trilogi Rekviem för en ängel. Jag kan inte påstå att jag gillade den...
Några år senare, efter att jag börjat bokblogga, så hände det som börjar bli en vanlig företeelse nu: Någon tokhyllar Andrew Taylor och jag känner att jag kanske hade fel... Så när jag på bokrean 2012 hittar hans Nattvandraren kan jag inte stå emot.

Jag har ju uppenbarligen inte varit så sugen på att läsa den, trots att den faktiskt låter intressant, men någon gång så.

Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

15 kommentarer:

  1. den har jag också i hyllan: hannelesbibliotek.blogspot.se/2016/02/goda-skal-att-stanna-hemma-hett-i.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. inte alltid man delar andras smak.

      Radera
    2. Nej, smaken är ju väldigt olika och det är inte alltid jag ens kan lita på bokbloggare vars smak brukar överensstämma med min :)

      Radera
  2. Tyvärr tycker jag inte den där är en av hans bättre...

    SvaraRadera
  3. Aldrig läst något av författaren faktiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med det jag vet just nu så skulle jag avråda dig ;)

      Radera
  4. Inte lätt det där, när andra bokbloggare lurar en till att ge en författare en chans till ;)

    Jag hänger på: http://lacrimamens.com/blog/hett-i-hyllan-26.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, men kanske borde jag lära mig att inte falla för det tricket :)

      Radera
  5. Kul idé med Hett i hyllan.
    Nu hakar jag också på och har skrivt ett inlägg här: http://havsdjupens-sal.blogspot.se/2016/02/hett-i-hyllan-26.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli kul att se vad du har för skatter :)

      Radera
  6. Vad lustigt, en kollega kom med den här boken i fredags och trodde att den skulle passa mig. Jag har läst något av honom tidigare och föll väl inte helt. Men jag får se om jag ger den en chans. Jag är inte övertygad att jag faktiskt gör det än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underligt sammanträffande. Vi får helt enkelt se när den blir läst :)

      Radera